Nekromanti Idé för nytt blod i hobbyn

Big Marco

Läskig
Anthraxus said:
Jag skulle vilja göra en jämförelse med ett helt annat spel; poker.
Hur vinner man pengar på ett förståeligt sätt i rollspel? Utan vinstpengar - ingen tv-uppmärksamhet.

Rickard

Urverk speldesign
Jag skulle vilja göra en jämförelse med ett helt annat spel; poker.
Bästa inlägget jag sett på många år om att få in nytt blod i hobbyn.

/Han[/] som testar en trend med kortare inlägg

anth

Vetefan
Den Upplyste Despoten said:
Hur vinner man pengar på ett förståeligt sätt i rollspel? Utan vinstpengar - ingen tv-uppmärksamhet.
Jag tror inte att du kan dra liknelsen poker-rollspel hur långt som helst.
Jo, jag tror säkert att rollspel skulle bli väldigt intressant på TV om spelarna vann riktiga guldmynt och kunde dö på riktigt om deras rollpersoner dog. :gremlaugh:

En av de vanligaste förklaringarna vad rollspel är brukar vara att det liknar improvisationsteater.
Jag har sett improvisationsteater på TV - och det var mycket sevärt, men jag kommer inte ihåg att det fanns någon vinnare.
Min poäng är att ett TV-program kan vara intressant utan att det finns någon vinnare.

Christoffer

It's all pig.
Fast är det verkligen därför som poker är stort? Jag skulle snarare säga att det är vår perversa besatthet av snabba pengar, lyxliv utan att lyfta ett finger och stora hotell i form av pyramider som ligger bakom det hela. Om vi inte lyckats odla fram sjuåringar som säger att de ska bli rika och inte behöva jobba när de blir stora så tror jag inte pokern i tv hade haft en endaste chans. Pokern i tv är bara ett uttryck för en allmän kommersialisering utav livet i sig. Så, jag tror inte rollspel kan gå samma väg. Men det tror jag bara om vi inte belönar varje intjänat XP med pengar, om inte varje ädelsten är blingbling att ge bort, om inte varje borg vi köper/bygger är en egen crib, osv....

rjonas

Hero
Rollspelesteveprogram:

* Dilemma/Beslutsfattarna (vuxna spelar sig själva i ett fiktivt scenario)

* Barda (barn spelar sig själva i lajv-värld)

Jag skulle vilja se rollspelare stå upp, vid ett enkelt stafli, iförda svarta trikåer, i ett mörkt svart rum, där bara ansiktena och händerna framträder.

ripperdoc

Myrmidon
Re: Fler filmade D&D-sessioner

Den Upplyste Despoten said:
RipperDoc said:
Det kanske blir till att spela in nästa gång...
Måste man klä upp sig och sköta sin hygien framgent?!
Nejdå, bara kom som du är på din profilbild så är jag nöjd :gremwink: