Nekromanti Idé torka

ett_äpple

Veteran
är trött och sliten och ska rollspela imorgon, har inte vart spelledare länge och tycker inte det är så värst roligt, hur som helst så förväntar sig nog polarna att de ska hända något, kan väl improvisera men brukar inte bli lika bra då som när man har en mall att följa lite.
Dom är just nu i västra jargien på flykt ur en stad efter att ha varit nere i en daak kyrkas katakomber och stulit åt en mystisk man, de lyckades fly i tumulten efter att ett uppror utbröt inne i staden medans de var nere och letade nere i gångarna de stötte då på en annan man (en spelare som hoppa in mitt i allt) som flydde från en adels familj... hursomhelst får de hjälp att komma ur staden och överlämnar stöld godset till "den mystiska mannen" där äre stopp

jag har inte alls nåra stora planer för tillfället, och kan inte komma på någonting, svårt att hitta motivering osv skulle vara nice om man kunde få ett par förslag... hjälp uppskattas

Jaggernaut

Hero
De flyr från staden.

Ett liknande scenario kommer att utspela sig i kampanjen som vi spelar för tillfället (om vi nu kommer igång med den igen). Mina spelare (ehh..ja deras rollpersoner) kommer att behöva fly från en stad (Daval) och de kommer att vara eftersökta så på något sätt måste de undvika att bli upptäckta.

Även mina spelare kommmer att få hjälp ur staden och det är tänkt att de ska slå följe med en kringresande cirkus (inte cirkus egentligen men är för trött för att komma på ett bättre ord, på canal+ går det en serie som heter carnivalé och det är därifrån jag blivit inspirerad) för att undvika att bli upptäckta.
Där så kommer de att bli indragna i lite intriger och sådant som pågår i 'cirkusen'. Den kommer att innehålla allt möjligt som spågumma, ormkvinna (inte gorgon), starkeman osv.

nä nu är det sängen som hägrar

Kenzui

Warrior
Jo dom kan ju börja med at vara försiktiga, för dom bör ju vara efterlysta. Och därför ta sig ut ur Jargiska muppendömet. Dom är i väster, så om dom nu inte vill vandra över en stek het öken, så blir det svårt, då måste dom ta sig genom hela Jargiska muppendömet, till asharien eller damarien eller kanske drunok. Det kan vara et äventyr i sig, sen när dom kommit till Asharien, eller nåt annat land, så får dom springa in i ett del äventyr som går ut på att, hitta en cool artefakt åt en magiker, men då dom märker att den är häftig så kanske de behåller den, eller så får dom ett nytt updrag och då ska dom göra nåt annat.
/kim som inte vet vad han snackar om.

Marukusu

Hero
Kavalleriet till undsättning! *fanfaaaar* (eller?)

Antagligen är jag för sent ute, men what the heck...

I. "Den mystiske mannen" är, klichéaktigt nog, en as-evil übernekromantiker som vill ha stöldgodset för att utföra sina perversa ritualer. Ve! Den Ende Guden förbannar RP för deras illdåd och de tvingas gottgöra sig (eller nåt)...

II. "Den mystiske mannen" är, klichéaktigt nog, en hyfsat evil nekromantikerwannabe som tror (kanske korrekt) att stöldgodset kommer att göra honom ännu mer evil, über och mäktig. Dock så behövs det offer av människosort i den obligatoriska mörka ritualen och dessa (RP) kommer han att lura med sig till sitt as-onda och mörka näste där de kommer att dö om inget görs (hey, det vore ju bättre med en "mystisk kvinna" som förförde alla RP (antar att de allihop är män), så får man med lite snusk också. Yummie!).

III. "Den mystiske mannen" är, klichéaktigt nog, en überhelig paladin som på order från högsta instans (Daak Almighty) måste föra stöldgodset till Tibara för att skydda det från [insert something evil here] vilken/vilka använder upproret som skydd undan inkvisitörerna.

IV. "Den mystiske mannen" är, klichéaktigt nog, en av rollpersonernas fader/[insert other relative here]. Han är såklart en as-evil übermagiker men hade ingen aning om att RP:n ifråga var hans son och hur det sedan utvecklar sig utelämnar jag åt eder fantasi.

V. "Den mystiske mannen" är, klichéaktigt nog, en spion från [insert country here]. Varför stöldgodset är så attraktivt för honom (eller är det verkligen det?) utelämnar jag åt eder fantasi.

VI. "Den mystiske mannen" visar sig vara en högt uppsatt ämbetsman/adelsman/militär/politiker/whatever som vill använda stöldgodset i rent propagandasyfte (eller?). Han låg bakom upproret och ämnar att anställa RP för deras eminenta arbete (eller?). Målet på sikt är såklart att störta Jargus och ta över hans plats som despot (eller skapa en arbetarklassutopi, vad vet väl jag) och RP kan antingen bli rikligt belönade eller helt enkelt "röjda ur vägen", allt efter SL:s tycke och smak.

VII. :gremlaugh: IMPROVISERA HEJVILT!!! :gremlaugh:

Se på en film, läs en bok, ta vilken vardaglig händelse eller obskyr tanke som helst, mörbulta den efter behag och snåla inte med vaselinet, varpå du efter alltifrån några minuter till några år i ungnen har fått ihop en idé som kan avnjutas i ett perfekt utfört parti rollspel.

- Danne, rekommenderar starkt alternativ VII.

Edit: jaedrans krokodilmunnar!

Pendragon

Swashbuckler
Va ere här fö´skit?

Två av alternativen har ju inte ordet "klichéaktigt" i sig. Tss. Uselt.

<font size="1"> Nej, men allvarligt, underbart inlägg. *hylla* </font size>

/Joel