Jag sitter och ska ta mig för slutuppgiften i den 3ds maxkurs jag läst under hösten. jag ligger efter, och skulle bara helt enkelt behöva bli klar nån gång nu. Jag orkade inte hålla den takt jag borde under hösten, och jag har tagit beslutet att inte satsa på mer än ett G. Det betyder att substandard work känns helt OK, även om det bär emot min perfektionistiska ådra.
Nå; slutuppgift. Jag har få idéer. Eller ja, jag skulle vilja ha fler. Jag behöver något jag kan göra relativt snabbt och enkelt, och som följer denna beskrivning:
Jag vet inte riktigt om jag greppar vad läraren vill ha av projektet, än mindre hur jag ska kunna översätta mina intressen (rollspel, skräck, scifi, datorer etc) till en konkret, påtaglig och inte alltför ambitiös 3d-grej.
Spridda funderingar: Rymdskepp. Mecha. Uppslagen rollspelsbok med steampunk-spindelben. En dator med en utfälld klubba (ni vet, en sån där man önskar man hade för att slå folk i huvudet över internet).
Idéer?
Nå; slutuppgift. Jag har få idéer. Eller ja, jag skulle vilja ha fler. Jag behöver något jag kan göra relativt snabbt och enkelt, och som följer denna beskrivning:
Jag är rätt hyfsad på att modellera, dock mest ickeorganiska saker som rymdskepp, robotar, vapen, mekaniska saker och så vidare. I'm not looking for a challenge. Texturera kan jag göra skapligt, men även här undviker jag gärna alltför jobbiga saker. Jag är perfektionist, och ger jag mig på nåt utmanande kommer jag inte att kunna sluta. Ljussätta är inte så supersvårt; eller ja, för ett G ska jag väl kunna fixa't.Skapa en egen bild eller animation från en problematisering av ett område som ni själva väljer. Tanken är att ni ska undersöka och ta fram en bild som ligger er själva nära. Det kan vara en byggnad som är av historiskt intresse eller ett konstnärligt projekt ni vill göra. tex. ”översätta en målning till 3d eller bygga en teaterscen mm.
Övningen genomförs med full och avancerad modellering, texturera och ljussättning.
Jag vet inte riktigt om jag greppar vad läraren vill ha av projektet, än mindre hur jag ska kunna översätta mina intressen (rollspel, skräck, scifi, datorer etc) till en konkret, påtaglig och inte alltför ambitiös 3d-grej.
Spridda funderingar: Rymdskepp. Mecha. Uppslagen rollspelsbok med steampunk-spindelben. En dator med en utfälld klubba (ni vet, en sån där man önskar man hade för att slå folk i huvudet över internet).
Idéer?