Idag blev jag glad för att...

Oldtimer

Slava Ukraini!
Idag skrev jag till Tommy på Mix Megapol att han är så sjukt bra! Fick svar en stund senare:

View attachment 19816

Så nu blev vi glada båda två :D
Tommy är en riktigt skön lirare. Jag var och hälsade på honom på jobbet för en jäkla massa år sedan när jag hade vunnit en grej i en tävling han körde i sitt program. Jag tror att han var på Radio City 107 på den tiden. Det var i alla fall i Gamlestadens fabriker och inte helt lätt att hitta. Jag var tvungen att ringa in till studion och Tommy ledde mig rätt i direktsändning. :)

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Tommy är en riktigt skön lirare. Jag var och hälsade på honom på jobbet för en jäkla massa år sedan när jag hade vunnit en grej i en tävling han körde i sitt program. Jag tror att han var på Radio City 107 på den tiden. Det var i alla fall i Gamlestadens fabriker och inte helt lätt att hitta. Jag var tvungen att ringa in till studion och Tommy ledde mig rätt i direktsändning. :)
Hahaha underbart!

Han måste varit väldigt länge som radiopratare (står "radiolegendar" på beskrivningen hos Mix Megapol) :)

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
... att jag har världens bästa försäkringsbolag. De hade noterat att vår bil varit på verkstaden längre än beräknat och det finns tydligen en klausul i vår bilförsäkring som berättigar oss till ersättning om det händer. Så de kommer att betala ut ett engångbelopp till oss som ersättning. Inga stora summor, men vi hade nog inte ens koll på att vi kunde söka ersättning och hade helt missat det om inte vårt försäkringsbolag aktivt hade hållit koll och hört av sig till oss för att ge oss pengar.

Last edited:

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
... att jag har världens bästa försäkringsbolag. De hade noterat att vår bil varit på verkstaden längre än beräknat och det finns tydligen en klausul i vår bilförsäkring som berättigar oss till ersättning om det händer. Så de kommer att betala ut ett engångbelopp till oss som ersättning. Inga stora summor, men vi hade nog inte ens koll på att vi kunde söka ersättning och hade helt missat det om de inte vårt försäkringsbolag aktivt hade hållit koll och hört av sig till oss för att ge oss pengar.
Det här påminner lite om mitt gamla försäkringsbolag på bilen. Jag körde på en trottoarkant för några år sedan och anmälde då skadan. Sen var bilen på service och man hittade inget fel. Vi körde vidare med bilen och bytte försäkringsbolag några månader senare. Sen började det skaka mer och mer i ratten och verkstaden felsökte och menade att rattstången var dålig och behövde bytas ut. Bilen hade nu gått längre än vad försäkringen skulle täcka upp och det nya försäkringsbolaget ville såklart inte befatta sig med en gammal skada.

Ringde ändå för att kolla med det gamla bolaget. Trots att de aldrig inspekterat skadan (som skett 1-2 år tidigare) så skulle de undersöka saken. Det slutade med att de tog på sig skadan och bytte ut rattstången. Det var bara det att det inte fanns någon likvärdig (begagnad) att få tag på, så de blev tvungna att betala för en ny (ca 50kkr).

Den senaste tiden har jag varit ganska glad generellt över att min hjärna, efter en ganska lång period av att ha varit ockuperad av "kreativ stress" (saker måste hinnas klart, saker måste planeras, saker måste göras på ett visst sätt mm) istället på nytt börjar fyllas av kreativa idéer och faktiskt pepp.

Det har börjat bli roligt att preppa rollspel igen, och jag har mängder av idéer till både Call of Cthulhu Sverige och annat som jag vill jobba med, skriva på och utveckla. Det känns väldigt gött!

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Idag blev jag glad för att en tidigare kollega från London skickade en bunt med viktorianskt "bråte" som han städat ut ur källaren. Bland det jag såg på bilden fanns bland annat tre viktorianska kortlekar. Nu blir det att spela Castle Falkenstein med stil.