Nekromanti Idag fyller jag tio år!

Helmgast
Jo, jag vet att Dilandau gjorde en liknande tråd nyligen men jag känner ändå för att göra en till.

Jag var ju bara ett barn (16 år) när jag registrerade mig här och sådär 10 år senare så kan jag väl konstatera att saker som jag tyckte var angeläget att skriva på forumet då definitivt hade formulerats annorlunda idag. Undrar hur jag om 10 år kommer resonera om mig själv som 26-åring. Vi får se.

Tack vare en kontaktannons på wrnu så kom jag i kontakt med min nuvarande spelgrupp (Ezping Orm, marcuslinder med flera). Det är lite lustigt varje gång folk frågar hur vi känner varandra (vi umgås ofta med folk utanför rollspelsgruppen) och vi svarar att vi lärde känna varandra genom en kontaktannons på ett rollspelsforum. För vanliga människor är det tämligen sällsynt.

Jag umgås så ofta med folk som jag lärt känna tack vare forumet så det är svårt att föreställa sig hur det hade blivit utan. Forumet har i sanning förändrat mitt liv, med all säkerhet till det bättre.

Och tack vare wrnu så fick jag också äran att ta över Gothconpuben efter att RipperDoc flyttade österut. Fem trevliga pubkvällar har det blivit, vi får se hur det blir nästa år. Ska posta en tråd om det på Evenemang & kontakt i mellandagarna.

Så, jag vill tacka alla medforumiter som gjort tillvaron intressant här i tio år. Och be om ursäkt för min ungdoms trollande, det ska inte hända igen.

Mogger

Hipsteranka
Grattis! Och så passar jag på att i efterskott gratulera mig själv med, fyllde ju 10 för bara några dagar sedan.

Gardener

Champion
Ja, det stämmer. I maj för tio år sen så uppgraderades forumsystemet och alla behövde registrera om sig då det inte fanns något sätt att flytta över informationen från det gamla systemet. <div>
</div> <div>Rollspel.nu öppnade 1 februari 1999, då med en äldre version av forumet. Innan dess fanns det ett annat forum på The Yard: Rollspel, som var föregångaren till den här sidan. </div> <div>
</div> <div>Så vissa kan ha hängt här längre än 10 år även om det är 10 år sen dom registrerade sig i det här systemet. </div>

ripperdoc

Myrmidon
Grattis! Min profil säger att jag varit här i 10 år och 7 månader, men jag vill minnas att det fanns en årgång till innan 2000, det var någon forumflytt eller så.

WRNU har som du hjälpt mig hitta en hel del mycket goda vänner och rollspelskamrater, som jag är evigt tacksam för. När man tänker tillbaka på de tio plus åren så har det slagit mig att det ofta pratas om hur WRNU ska förändras, fler funktioner, etc. Lika intressant är det att se att tio år senare har vi fortfarande bara ett forum. Men det är inte så bara, med tanke på den gemenskapen som byggts upp.

Stort kudos till dig och gänget för att ni tog över GothCon-pubben! Den dag jag återvänder lovar jag att medarrangera som Exekutiv Toalettstädare och Ölupphällare (jag får arbeta mig upp från den positionen!) men innan dess hoppas jag att ni eller andra håller fanan högt, det har ju blivit en institution!

En Ymir-kjam på er alla!

Johan K

Gammal & dryg
Grattis!

Tiden går fort!!
Så även jag har haft turen att få kontakt med rollspelsfolk här i Lund, tack vare wrnu.

/ Johan K, som gör hatten av för wrnu

Helmgast
Det är väl rätt många som fyller tio nu i år? Hur är det, hänger det på "omstartandet" av forumet eller hänger det på något annat, Hur gammalt är forumet egentligen... Gardener!!!!

För egen del så började jag spela rollspel 2000 och anslöt mig till forumet så snart jag hört talat om det. Så hur det är att vara rollspelare utan tillgång till rollspelsforum har jag knappt koll på. =)