Dune!Okej, så, öh…
Jag har varit på Gothcon.
View attachment 17395View attachment 17396
Så jag har köpt lite rollspel och, givet hur mycket jag ogillar att rulla tärning när jag spelar rollspel, förvånansvärt många tärningsset.
(Om någon mer än jag köpt något av VHS-spelen och kan tala om för mig hur deras "digital file package", som enligt baksidan ska ingå, funkar så vore jag himla tacksam. Det verkar inte finnas några instruktioner, kod eller hemlig URL någonstans i paketet… Och inget uppenbart på hemsidan, vad jag kan se.)Så jag har köpt lite rollspel
Japp. Ruskigt trista och anonyma illustrationer, men jag var lite nyfiken på hur modiphius sköter den antikoloniala biten.Dune!
Shadow War är genuint great!Jag köpte också lite böcker på, kring och under GothCon.
View attachment 17407
Edit: Med Nekropolis inskaffat så är Mutant komplett fram till Mutant Chronicles 3rd edition samt Mutant Undergångens Arvtagares Ulvriket-böcker.
Avdelning: nyfiken. Vad tilltalar dig mest med den?Shadow War är genuint great!
Så, ett problem med Vampire är att de har gjort krig mellan sekterna och liknande till en grej som händer i fiktionen och som man vill spela… Men det finns inget bra sätt att göra det utan att krossa maskeraden eller att allt degenererar till en mordfest där en massa intressanta karaktärer dör. Det är också svårt att göra en övergång för att ha ett kul ”krig” där karaktärer får använda sina inflytanden och krafter, det blir ofta bara ett snabbt slagsmål med agg skada i ett rum och så är det över på några minuter av speltid.Avdelning: nyfiken. Vad tilltalar dig mest med den?
Oh! Det låter faktiskt rätt tufft. Tack för att du utvecklade det!Resten av boken är okej, men själva Shadow War biten är det jag verkligen gillar. Resten handlar om gerilla krig utanför reglerna och korståg mot de västerländska vampyrerna mest. Det är fine, biten med krig mot Kindred lider lite av att de inte förstår hur deras eget system är balanserat.
| Ja | Kanske | Nej |
T4 | 1 | 2 | 0 |
T6 | 4 | 5 | 4 |
T8 | 1 | 0 | 3 |
T10 | 13 | 9 | 7 |
T12 | 7 | 2 | 0 |
T20 | 3 | 7 | 14 |
| 29 | 25 | 28 |
Jag gillar de ljusa i pastell med svarta siffror. Vet du vilket märke det är på dem?SF-bokhandeln hade en stor rea så jag köpte lite för mycket där också... En del av sakerna jag köpte är saker jag önskat mig sedan tidigare, en del är rena impulsköp "för att de var billiga". De skickade också med en påse tärningar som jag inte beställde där hälften av tärningarna är typ omöjliga att läsa av från andra sidan bordet och de som faktiskt är lätta att läsa av är T12or, vilket man ju inte behöver en drös av i normala fall (en av mina regler när det gäller tärningar är att de skall vara tydliga nog för att alla kring bordet skall kunna se vad du slog). Transformers-tärniningarna köpte jag mest för att jag behövde några extra T20 och T10 och det var billigare att köpa ett set med alla de tärningarna än att köpta 2 T20.
View attachment 17455
View attachment 17456
Chessex. Påsen är en Chessex pound-o-diceJag gillar de ljusa i pastell med svarta siffror. Vet du vilket märke det är på dem?