Precis. Det framgår tydligt om man scrollar ned på kampanjsidan och läser innnehållsförteckningarna.Men den kickstartern som är nu består av två lådor, och bara advanced är inget eget spel.
Precis. Det framgår tydligt om man scrollar ned på kampanjsidan och läser innnehållsförteckningarna.Men den kickstartern som är nu består av två lådor, och bara advanced är inget eget spel.
Det är till för att ge WFRP 1e-känslan, och många tycker att den gör det bättre än någon senare upplaga av WFRP - och med bättre regler än 1e.Vad är det som är speciellt med Zweihänder? Bortsett från det osedvanligt coola namnet?
Finns det någon riktig anledning att den där vill-bara-ha-känslan är lite starkare än annars?
Hmm... sugen på att backa... aldrig "rört" WFRP, så blir lite nyfiken på att bläddra i något sådant. De där höga fraktkostnaderna blir väl inte bättre om man går ihop 2-3?Det är till för att ge WFRP 1e-känslan, och många tycker att den gör det bättre än någon senare upplaga av WFRP - och med bättre regler än 1e.
Jag tror frakten bara går upp om man lägger till fler exemplar.Hmm... sugen på att backa... aldrig "rört" WFRP, så blir lite nyfiken på att bläddra i något sådant. De där höga fraktkostnaderna blir väl inte bättre om man går ihop 2-3?
Men är inte ras = klass i baslådan?Alltså... njaaaäää?
Å ena sidan är Advanced uttryckligen en expansion, som inte innehåller grundreglerna.
Å andra sidan, om du inte vet hur man gör karaktärer i B/X har du aldrig spelat ett rollspel förut...
Å tredje sidan, utan Basic har du inte tillgång till grundläggande klasserna eller raserna.
Jag också! Fin bok!
Verkligen! Den ligger på min "fysiska bok-kö" efter Colonial Marines Operations Manual, T2000 och Mardrömmar från Amerika.Jag också! Fin bok!
Det blev en hel del ytterligare FAGE-pdfer plus Freeport-modulen och ett äventyr som utspelar sig där.Köpte PDF:en till Green Ronin's Fantasy AGE via DTRPG i förmiddags.
Vet inte om det var någon som tittade på detta, men det är alltså en hög på nästan 500(!) rollspelsprodukter (givetvis av olika kvalitet från hemmabyggen till produkter från etablerade spelmakare). Allt för $5 (som i vanliga fall hade kostat sammanlagt $2800) och samtidigt som man stödjer en god sak.Idag har jag köpt bundle:n TTRPGs for Trans Rights in Texas! på itch.io.
Ska kolla in dom! Jag såg att Agon är med och det verkar toppen vad jag har läst.Vet inte om det var någon som tittade på detta, men det är alltså en hög på nästan 500(!) rollspelsprodukter (givetvis av olika kvalitet från hemmabyggen till produkter från etablerade spelmakare). Allt för $5 (som i vanliga fall hade kostat sammanlagt $2800) och samtidigt som man stödjer en god sak.
Några nedslag i det som ingår är rollspel som Wanderhome, "Damn the Man, Save the Music!", A Dirty World samt äventyr som Station S, The Thirteen, Never Meet Again och The Things We Leave Behind från Stygian Fox.