Idag har jag köpt...

StradhLestat

Swordsman
Joined
8 Sep 2020
Messages
557
Location
Fruängen
Är inte det skönaste en riktig bok?
Tar väldigt mycket mer plats...... Sambons konstanta hot med "en in = en ut" kommer på skam här.
Samt rent läsmässigt märker jag inte skillnad på att läsa på papper eller e-ink (när man stänger av bakgrundsbelysningen helt)
 
Joined
25 Oct 2013
Messages
369
Location
Kristianstad
Tar väldigt mycket mer plats...... Sambons konstanta hot med "en in = en ut" kommer på skam här.
Samt rent läsmässigt märker jag inte skillnad på att läsa på papper eller e-ink (när man stänger av bakgrundsbelysningen helt)
Men hur ont gör det egentligen att få en e-ink på pannan i jämförelse med en pocketbok? 😁
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,419
Location
Umeå
Emperors Choice som äger Arduin hade en kickstarter Arduin Fantasy Map Art Collection, via @Kickstarter https://www.kickstarter.com/project...-map-art-collection?ref=android_project_share som jag såklart ville stötta, men kände att det blev lite väl dyrt, särskilt frakten, och beklagade mig lite i Arduin facebookgruppen över att jag skulle missa den. Kickstartern gick bra och idag fick jag hem hela jäkla kickstartern, helt gratis :) trevligt måste jag säga.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,336
Location
Enköping
Fick också hem D&D 2024 igår och har snabbskummat igenom den. Jag uppskattar integrationen av kända AD&D och D&D-figurer i bilder här och var, jag gillar att art och kultur/bakgrund inte längre är ett paket, att det finns med lite monster i väntan på Monster Manual och jag tror att en hel del kommer uppskatta de många spelexemplen som finns och för dem som gillade 5E, att det fortfarande i princip är samma spel.

Jag hade föredragit om man gått tillbaks till att vara mer detaljerat som 3:an, känner att goliath som nu grundart inte egentligen tillför något men vi får se om spelarna gillar den. Jag kommer köra en kampanj i det i alla fall så jag får en känsla för hur det är att spela, men jag tror att det blir som vanliga 5E för mig att jag köper nya kampanjvärldsböcker när de kommer men struntar i tilläggsregler och äventyr
 
Top