You wouldn't want it if you knew what it was… Session 5!
Förra veckan förbjöd regeringen oregistrerade superhjältar varpå våra hjältar vägrade registrera sig. De är nu rebeller som kämpar för rättvisa utanför lagen!
Våra hjältar den här veckan är!:
Makeshift: Bara en normal människa, bara 19 år gammal, en autodidakt ninja och bara beväpnad med vapen hon gjort själv. Men Lexi Doyle är den farligaste kvinnan på planeten. Natten följer hennes TikTok. Hon har just nu ett förhållande med sin 21 år äldre superhjälte kollega Burn Shadow som, utan att hon vet det, mördat hennes ex som tjallade till myndigheterna om hennes hemliga identitet. Hennes förkylning har gått över men hon har problem med sina lungor ibland fortfarande…
Burn Shadow: Brian Shades liv har slitits sönder av att vara en superhjälte men han kan bara inte sluta! Han kontrollerar eld till den nivån att hans dräkt är att klä sig i flammor och skuggor. Brian har argumenterat för att gruppen ska vara de noblaste möjliga hjältarna för att vinna över allmänheten till de oregistrerade hjältarnas sida. Som många andra toxiska män i en livskris har han skaffat sig en olämpligt mycket yngre flickvän, Makeshift. Han har dock gått ett steg längre och mördat hennes dåliga ex.
Doctor Skull: Amy Lee är en briljant universitetsstudent som byggt en dödskanon så mäktig att hon också behövde bygga ett exoskelett för att kunna bära och avfyra den! Hennes ansikte är dolt av en bepansrad mask formad som en dödskalle för att berätta för skurkar att det är dags att ge sig. Doktorn (inte en riktig doktor. Inte ens en riktig Bachelor ännu) är kompetent och pragmatisk men inte den mest sociala personen.
Slenderman: Sam Hunter är en normal tonåring som kan förvandla sig själv till en Lovecraftiansk fasa och driva människor fruktansvärt till vansinne. I övrigt är han en klassiskt Spider-Manesq tonårshjälte. Han är 15 år gammal och vill bara hjälpa till, men hans krafter är enormt mäktig, svåra att kontrollera och förstör liv. Har råkade krossa sin pappas psyke när han precis fick sina krafter.
Jag: Ohhh, Spader Dam. Det är nasty.
Burn Shadow: Va? Nej! Fuck kortleken! Inte mer jävla skit!
Jag: Kanske värsta kortet i leken. Så… Vem är din loved one. Vi dödade ju din son så.. Exfrun? Din rasistiska kollega?
Burn Shadow: Ärligt talat? Jag tror det är Makeshift.
Jag: Vill… Vill du verkligen svara det? Det här kommer vara en world of hurt. Är du ok med detta Makeshift?
Makeshift: Jag är 100% ok med det.
Jag: Nej, alltså, det här kan vara slutet för din karaktär. Det kommer dessutom vara det på ett sätt som till stor del handlar om Burn Shadow. Det är som att vi women i refr…
Makeshift: Play to loooseee kom igen! Hit me!!
Jag: Säg inte att jag inte varnade er…
And… here… we… go!
Sam Hunter vaknar av att hans pappa försöker mörda honom med en yxa. Pappan gråter och skriker om att ett monster ersatt hans son. Sam lyckas avväpna sin pappa utan att använda sina krafter och utan att skada honom, men oväsendet får grannarna att ringa polisen. Polisen anländer och efter att ha pratat med pappan gripper de honom. Socialtjänsten kommer och hämtar Sam. Efter några olidliga timmar på ett socialkontor hamnar han på ett jourboende.
Makeshift sitter på en brits hos sin doktor. Hon är klädd bara i en av de där stora patient skjort/klänningarna och sin ninjamask. Hon har ingen sjukförsäkring längre och hon är en efterlyst brottsling, men hon har räddat nog med sjukhuspersonal för att någon ska göra henne en tjänst. Läkaren kommer in med ett allvarligt ansiktsuttryck och ger de dåliga nyheterna. Det är metacancer, omöjlig att behandla. Hon har ett år, kanske lite mer eller mindre, att leva. Makeshift frågar vad som kan ha orsakat metacancern och doktorn säger att det kan hända vissa personer utan krafter vid nära kontakt med metamänniskor, mutanter som naturligt har krafter. Makeshift sväljer hårt och frågar om det beror på att hon slagits med superskurkar. Doktorn säger att det kan vara fallet men att de tidigare fallen de sett är hos människor som varit gifta med eller i förhållanden med metamänniskor. Makeshift svär när hon inser att Burn Shadow har gett henne supercancer.
Burn Shadow tjuvlyssnar på 112 och är först på brottsplatsen. Narlvoro tobak byggnaden har folk ståendes utanför den som pekar in. Burn Shadow landar utanför och går in. Alla som jobbar i byggnaden är döda. De har tobaksrök som kommer ut ur deras munnar och näsor. Över de interna högtalarna i byggnaden spelas Alanis Morissette sången Ironic. ”Fuck, jag hatar sådana här superskurks skit. Jag ringer efter de andra.”
Doctor Skull är på väg till Narlvoro byggnaden när det blixtrar till runt henne och hon plötsligt är ensam på gata. Hon trycker på nödknappen redan innan Stellar Watch visar sig. De andra superhjältarna skyndar sig dit medan Doctor Skull spelar distraherar Stellar Watch genom att säga ”Jag vet när jag inte har en chans. Jag ger mig.” medan hon höjer händerna över huvudet. Eftersom dödskanonen avfyras med en tanke genom en neurallänk så gör det inte egentligen något.
Fyra medlemmar av Stellar Watch landar på gatan. Där är deras ledare Sparrow, den flygande hjältinnan som kan krympa och flyga. Deras mäktigaste medlem, guden Zeus. Personen som flyttade alla andra från gatan, supersnabba Velocity. Sist men inte minst har de mästaren av is, Queen Hypothermia. ”Det här är för ditt eget bästa vet du!”, Sparrow flyger fram för att sätta handklovar på Doctor Skull. Skull ser att hennes tre kollegor har tagit sig till platsen, Sam förvandlas till Slenderman i en gränd bakom Zeus medan Burn Shadow och Makeshift står på var sitt hustak. Så när Sparrow är precis framme vid henne avfyrar Doctor Skull kanonen, inte för att döda utan bara som ett varningsskott, och striden är igång.
Makeshift: Jag kan stoppa Velocity. Vi har inte Optimo så någon annan måste distrahera Zeus. Vi kan inte besegra honom!
Slenderman: HAN ÄR MIN!
Burn Shadow: Elsa är min!
Doctor Skull: Ahhh! Sparrow är på mig!
Slenderman startar sina krafter och Zeus går ner på marken. Guden står på alla fyra och börjar vråla om sin pappa medan han gråter okontrollerbart, det är genuint sorgligt. Sam vrålar ett stridsrop och slår Zeus allt vad han kan i huvudet, där är ett fruktansvärt krasande ljud och Sam drar tillbaka sin hand som nu är bruten på två ställen. Slenderman springer iväg innan Zeus återhämtar sig.
Burn Shadow flyger nedåt på en pelare av eld medan Queen Hypothermia flyger uppåt på en pelare av is. De skjuter is och eld mot varandra tills luften är fylld med så mycket ånga att de inte kan se varandra. Burn Shadow använder det till att slinka iväg osedd.
Doctor Skull blir slagen av knappnålssmå nävar som slår med tyngden och styrkan av en fullvuxen kvinna. Hennes dödslaser är värdelös mot någon för liten för att se och hon vågar inte avfyra den ändå, hon vill inte döda en annan superhjälte. Så istället sparkar hon med hjälp av exoskelettet toppen av en brandpost och ställer sig i strålen av vatten, hon hör Sparrow skrika när hon spolas iväg av vattnet. Med superhjältinnan av henne springer Doctor Skull allt vad hon kan bort från striden.
Makeshift fyller marken med vapen och fällor. Fotanglar, krossat glas, hemmabyggda minor och spikar. Saker som tvingar Velocity att ta omvägar för att nå henne vilket köper henne lite tid, sedan drar hon fram en piska. Piskan är gjord av en lång elkabel med en konservburk fylld med betong i änden. Hon svingar den kring sig så att när Velocity kommer in måste hon ducka både fällorna och piskan, där finns bara en vinkel att anfalla från för Velocity och när hon kommer in för att slå till och därifrån möter hon Makeshifts knytnäve rakt i ansiktet. Den supersnabba hjältinnan träffar marken, utlöser en gasfälla som sprejar henne med tårgas i ögonen vilket låter Makeshift fly.
The Fairness Battalion flyr från platsen och återsamlas vid Sams hus. Ingen är där just nu, eftersom hans pappa är gripen. De är i garaget som inte har några fönster och där Sams pappa byggt en ”man cave” med en tv, hemmabar och ett biljardbord. Doctor Skull ser till att benen i Slendermans hand ligger rätt ”Tur att vi har en doktor i gruppen.” ”Jag är inte en riktig doktor.” ”Tur att du är duktig på sådant här.” ”Ja… Duktig…”.
Makeshift tar Burn Shadow år sidan och vill berätta för honom om sin sjukdom. Men sedan fegar hon ur. Hur hon säger saker får dock Burn Shadow att tro att hon vet att han mördade hennes ex och är okej med det men inte vill erkänna det rakt ut. Men han vågar inte få reda på att hon inte är okej med det, så han säger inget. De kysser varandra men Makeshift känner äckel av att Brians saliv som gett henne metacancer nuddar henne.
På tv:n säger de att superskurken King Irony har tagit på sig attacken på Narlvoro byggnaden och säger att ”Fler ska lida som de fått andra att lida”. De fyra hjältarna bestämmer sig för att ett bra steg mot att få staden att lita på dem är att besegra King Irony, de startar en polisradio, tjuvlyssnar på 911 samtalen och väntar sittandes i garaget.
Sam: Så min pappa blev liksom gripen och jag är i systemet nu... Skulle någon av er kunna vara min fosterförälder så jag slipper bo på ett barnhem? Bara tills det löst sig?
Alla är obekväma och ingen tar på sig att göra det.
Där slutar sessionen.