Igår blev det (äntligen!) lite Cthulhu Dark. Jag har sedan länge inspirerats såväl av dess regelsystem som dess spelledartips, och var också med och backade när spelet gick från pamflett till rejäl bok – men har faktiskt aldrig spelat vare sig reglerna som de är skrivna rakt upp och ner, inte heller några av de äventyr som finns i boken.
Men igår tog jag spelgänget till Arkham 1692, i ett äventyr skrivet av Kathryn Jenkins (som jag inte vet något om) som heter The Doors Beyond Time. Härligt stämningsfyllt oneshot, som dock led lite av att viss information som behövts saknades. Det blev till att improvisera en hel del, men kul hade vi!
Vaniljeversionen av reglerna flöt till och med bättre än jag trott (och då hade jag höga förväntningar!). Detta är det bästa system jag stött på för Cthulhu-spel.
Men igår tog jag spelgänget till Arkham 1692, i ett äventyr skrivet av Kathryn Jenkins (som jag inte vet något om) som heter The Doors Beyond Time. Härligt stämningsfyllt oneshot, som dock led lite av att viss information som behövts saknades. Det blev till att improvisera en hel del, men kul hade vi!
Vaniljeversionen av reglerna flöt till och med bättre än jag trott (och då hade jag höga förväntningar!). Detta är det bästa system jag stött på för Cthulhu-spel.