Nekromanti Ideér till ett äventyr??

Hattifnatten

Warrior
Skulle bahöva hjälp med att brainstorma till ett äventyr, jag har inte kommit på något ännu.. har fått fantasu torka på grund av skolan.. plzz hjälp mig att brainstorma..

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Antemannen said:
Skulle bahöva hjälp med att brainstorma till ett äventyr, jag har inte kommit på något ännu.. har fått fantasu torka på grund av skolan.. plzz hjälp mig att brainstorma..
Börja med att ge oss lite att jobba med. Genre?

Fantasy? Sci-fi? Historiskt? Skräck? Romantik?

Vilken stämning är du ute efter? Vilka rollpersoner finns?

/M

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Lovecraft skrev sina berättelser för att utspela sig i sin samtid. Vill du köra på samma sak, eller vill du lägga ditt äventyr i 1920-talet, där mycket av det färdiga materialet till CoC utspelar sig?

Vad hade du tänkt använda för spel?

Acidmind

Veteran
Samtid är också ofta enkelt då man redan känner till settingen och allt man behöver fokusera på är vad som nu är lite annorlunda. Om du vill kan du ju sätta allt i en plats som ni redan känner till, tex staden där ni bor men saker är lite... off.

Vilket system används? Call of Cthulhu? World of Darkness? Kult? Eller något egensnickrat?

Hattifnatten

Warrior
Jag använder ett egen gjort sytem.. som är ganska udda egentligen, men jag gillar det =)

Nutid är väll vad du menar med sammtid?

isåfall så skulle det vara jätte bra, men jag vet inte hur jag ska skriva om det ska vara andra raser/arketyper än människor..

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Ja, nutid. Då borde du klara dig rätt bra med bara människor.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Skräck. Halloween. Ett uppslag följer:

"Sleepy Gamla Stan"

I Gamla Stan härjar en huvudlös ryttare som klapprar fram på nätterna, ridandes en grå spökhäst. Han har halshuggit tre tillsynes orelaterade offer.

Men är de egentligen orelaterade? Det kanske finns något som binder samman dem? Och är ryttaren ett spöke eller någon som försöker lura allmänheten och polisen?

Om jag skrev äventyret skulle det vara ett spöke som vill hämnas en gammal oförrätt begången mot honom/henne.

/M

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Antemannen said:
hahaha.. det är ju Utmärkt! =)
jag kanske om modifierar den lite, tackar! =)
Visst modda på!

Ytterligare en idé som jag fick igår natt, Stockholmsbaserad.

Idag i riktiga livet håller man på och muddrar och gräver utanför Riddarholmen i Stockholms centrala del.

Vad skulle hända om det stör en enklav av Deep Ones, som börjar härja i Stockholm? På Söder och i Gamla Stan typ. Mord, bortrövade festande fyllskallar, idioter som yrar om "monster från vattnet".

Fan, det är en riktigt jävla bra idé! Kanske gör nått av den själv också. Nån gång.

/M

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Antemannen said:
hahahah.. det blir ju bara bättre och bättre.. =D du skulle ju kunna skriva ett eget rollspel, med vilket tema som hellst och jag skulle köpa det :gremlaugh:
Tack för förtroendet! :gremgrin:

/Magnus

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Antemannen said:
det engelska spelet?? :gremshocked:
Jupp. Skrev det på engelska först, sen översattes det av nån annan till svenska, skumt nog. Men de flesta som var med och gjorde det var svenskar, i alla fall de som skrev.

Synd att inte det kom den där tredje upplagan nån jobbade med. Det hade varit kul att se hur det blivit.

Fast Call of Cthulhu är mitt favoritspel ... nej, Warhammer Fantasy Roleplay ... nej, Call of Cthulhu!

Hastur, Hastur, Hastur!

/M