Nekromanti ide! (snögrejen)

glittersnus

Veteran
innan besvärgelsen fanns det fyra gudar i eyla (världen), vintern, sommaren, hösten och våren. sessa gudar härskade på de olika årstiderna. då den onda häxan ville ha mer makt sökte hom upp dessa gudar och "kidnappade" dem. alla utom vintern. denna häxan grejsade lite med provroren så hon blev en gud där de tre årstidsgudarna fanns i henne. sen dog hon (och de tre årstiderna) en vacker dag. och den dagen varje år är det GRYYM sommar. de tre årstiderna är döda och går inte att få tillbaka :gremgrin: . det utspelar sig 200 år efter denna händelsen så djur och växer har kunnat anpassa sig. det finns inga lövträd, bara barr. men d går ju bra =).

walium

Ganska töntig, faktiskt
Ta det lite lugnt

Du behöver inte starta en ny tråd när det finns flera stycken som du mycket väl skulle kunna fortsätta på.
Dina värld börjar ta form nu och du kommer med bra ideér, men 200 år är en väldigt kort tid. Det är inte särskilt sannolikt att världen har hunnit anpassa sig allt för mycket på den korta tiden. Sedan tycker jag att det verkar lite väl hopplöst och oåterkalleligt om samtliga årstider förutom Vinter är döda. De är nog bättre om de bara är fångar så det fortfarande finns hopp. Sedan skulle man kunna tänka sig att det fanns särskilda sommarstäder, där vinterns grepp inte var lika start. På dessa platser har vinterhäxans fiender samlats för att försöka ta upp kampen mot hennes tyranni.

Sodivra

Champion
Okej

Det är en bra idé, mycket sago-aktig, men överdriv inte med dom nya trådarna, tack! Du kan alltid fortsätta på den gamla tråden, vet du.

Morgoth gjorde visserligen så att han postade ett inlägg om Fagins Hand för att sedan posta en uppföljare, men då kändes det rätt motiverat, eftersom han kom med en ny version och allt, den gamla tråden var rätt tunggrodd.. Visserligen kom han med en till tråd sedan, och då började det nog bli lite tjatigt, men det var ju fortfarande tolerabelt.. Att däremot posta en ny tråd om en ny detalj en timma senare känns lite överdrivet..

Ta inte illa upp, folk kommer lyssna mer på dig om dom tycker du beter dig "prydligt", och fastän det blev en massa tjat med forumpredikat så var det som sagt en god idé.

/Arvidos, säger sitt.

Sodivra

Champion
Klart dom ska DÖÖÖ!

Jag diggar den apokalypsiska döden. Har du sett Princess Mononoke? Där döööör skogsanden, fast skogen kan leva vidare.. Jag hade diggat om dom dog, och sedan kanske dom kan återfödas i framtiden.. (Fast det vet ju dom flesta inte om..)

Alternativet är väl att dom sover, det är bättre än att dom är fångar iallafall.. Tycker jag.

Re: Klart dom ska DÖÖÖ!

Reinkarneras...
Och denna reinkarnation börjar snart, när alla järtecken är rätt i skyn... Så har i alla fall de gamla och visa sagt.... Men det finns ju någon som vill sätta käppar i hjulen för detta kanske.... :gremgrin: Fast det är ju förstås inte min värld :gremshocked:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Fy på dig, din stygging!

De skulle väl kunna vara fångar på himlavalvet och endast synliga som stjärnbilder? Jag håller med om att en djup dvala kanske hade varit mer stämmningsfyllt. Sedan är det ju trotsallt mytologi vi pratar om. Vem vet hur det verkligen förhåller sig. :gremsmile:

Sodivra

Champion
..Och för att fortsätta trenden..

[color:\\"blue\\"]Morgoth[/color] skrev också ett inlägg om en värld i snö. Vad är det här egentligen, är du hans försvunna tvillingbror, sammanbunden med telepatisk kontakt?

/Arvidos, som likt en forumgudfader nu väntar sig en gentjänstskuld hos [color:\\"blue\\"]Morgoth.. [/color] :gremgrin:

Cybot

Mest spelbar
Re: Fy på dig, din stygging!

Eller kanske att häxan inte dödade dem utan bara stal deras makt så att de nu är nära nog maktlösa klagande andar som inte har ork att återskapa våren/sommaren/hösten än annat genom sina allra mäktigaste präster/prästinnor(och då på bara mycket begränsade ytor. Till exempel för bara ett par korta dagar ett litet område som en dal eller något liknande).

jag menar. Det skulle ju vara ganska boffigt om, som en metaplot, vinterns prästerskap har makten medans vårens, sommarens och höstens präster lever i exil eller gömmer sig.

Zaphod_UBBT

Swordsman
Tvillingbror? Försvunnen? (OT!)

Arvidos tycker likadant som jag om vår värld (och allt i den), och ser allt ur samma perspektiv (i plural). Vad är det här egentligen, är han min försvunna tvillingbror, sammanbunden med telepatisk kontakt?

Zaphod, allvarlig.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Det låter bra!

Till skillnad från vissa typer där nere tycker jag att de där mesarna ska dö, utan hopp för återuppväckelse! Det är mycket häftigare med en istäckt värld hela tiden än ännu ett spel med en "häva förbannelse"-metaplot.

Om du vill ha lite idéer om hur världens liv fungerar, läs lite om istiden, den varade längre än 200 år och det fanns ändå visst liv där...