Nekromanti Ide torka

Vindhand

Myrmidon
Re: Ankor

Jag förstår ärligt talat inte var någon hittar energin att skriva en "Erebliknande" (en till, suck) värld med (tolkien-)alver, (tolkien-)dvärgar _och_ (runequest-)ankor.

Alver och dvärgar är rätt utslitna (men de går att göra kul varianter på, t.ex Kerr eller Gemini)... ankor däremot kan ju knappast sägas vara en fantasyklichée. Det finns inga ankor i tolkien (vilket, misstänker jag, är en delorsak till deras impopularitet)

EventHorizon

Warrior

”Det finns inga ankor i tolkien (vilket, misstänker jag, är en delorsak till deras impopularitet)”

Hell no! Herr Tolkien hade bara den goda smaken att inte ta med mutationer av redan existerande (icke intelligenta) varelser. Personligen hade jag förmodligen tyckt lika illa om ankor även om Tolkien skrivit om dem. I och för sig har ju faktiskt Tolkien en annan intelligent fågelras med i sina böcker, nämligen de stora örnarna. Även dessa tyckte jag inte riktigt om men eftersom de inte behandlas speciellt mycket i Sagan om Ringen så var det ok :gremsmile: Dessutom. Om man händelsevis måste ha med intelligenta djurarter så är en örn coolare än de små kvackande släktingarna till tanks giving kalkonen. Jag har fortfarande den där bilden inetsad i min hjärna från första DoD boken. Ni vet den där Kalle Anka kopian i kåpa. Usch!
Nej. Ankor, enligt mitt tycke, passar in i tecknade serier och på matbordet inte i ett seriöst rollspel.

Fly me to the moon and let me play among the stars

Vindhand

Myrmidon

Jag har fortfarande den där bilden inetsad i min hjärna från första DoD boken. Ni vet den där Kalle Anka kopian i kåpa. Usch!

Mjo, vi hade olika "första DoD bok". I min första DoD-bok (1987) ser ankan inte så kalle-ankig ut alls...

Jag gissar att ankhatarkonspirationen växt för mycket i makt när -91 kom. /images/icons/smile.gif

EventHorizon

Warrior

Hehe. Problemet är att det var 87:an jag pratade om :gremsmile: Senare utgåvor var ännu värre :)

Fly me to the moon and let me play among the stars

Master_Z

Swordsman
Re: Hohum

Glöm inte de roliga reptilmännen som ligger på mitt skrivbord just nu.

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"