Nekromanti Ide, vad tycks?

Storuggla

Champion
Jag fick en ide just nyss. Trots att det är jul.
Mina spelare är just nu upptagna med att jag efter en försvunnen apa vid namnet George åt en lokal småganster i Bangkok.
Min tanke är nu följande: tänk om apan är viktigare än vad de vet? Just nu är den bara en gosig apekatt, men tänk om någon opererat in ett cybernetikchip i den eller nått, så att det står getaviktig info i apans hjärna?
Och därför vill Interpol, Triaderna och hela balunsen åt apan?

Än så länge i tankestadiet bara... några ideer någon?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Bra idé!

Det verkar passa in iallafall. Till skillnad från att jaga blommor i ett växthus så är det här en bra idé jag tycker du ska jobba vidare på...

G

Guest

Guest
:Cþ

tja. :C) då måste det vara en smart genmanipulerad apa så att allihopa får jaga efter ap-djävulen i hela jäkla bankok. annars så lägger man juh bara ut en enkel fälla vid apans favorit matställe eller nått. och det är juh inget kul. fast å andra sidan. :C) är det inte lite skillnad i nivån på spelet: lokal småganster versus triaderna och interpol. du skulle juh kunna låta några mindre aktörer få jobba åt triaderna så att dom får letta apan. jag menar hur kul är det med sjunde diktoriatet supedkyborger som jagar en liten apa? :C)

Storuggla

Champion
Wanna buy a monkey?

Okejjj, jag förstår vad du menar.

Here's ze deal: George (apan) är kidnappad av en looser-maffioso (fråga inte vad en italiensk maffioso gör i Bankok /images/icons/hairy.gif) och den lokal skurken vill ha tillbaka sin apa.
Nu är det bara så att det är inte hans apa, utan tillhör egentligen Lake Tahoe Billy, en notoriös gangster som egentligen är en infiltratör från Europol som... uy, nu fick jag huvudvärk... /images/icons/sad.gif

Storuggla

G

Guest

Guest
:Cþ

vad gör europol i bankok? jagar looser-maffiososen? har apan bevis i skallen som kan rädda looser-maffiososen? eller vad? :C) tja även om du inte har förklarat så mycket så är handlingen(den handling som jag fick i skallen efter att ha läst ditt inlägg) mycket bra faktist... bättre en interpol versus triaden iaf. :C)

Storuggla

Champion
Monkey business

Tja, vad sägs om att apan George is sin skalle har en lista på smatliga köpta poliser i en stad eller något dylikt? Om apan ägare är en infiltratör och det är så han meddelar sina överordnade (om sånger funkar som meddelanden i Hard Boiled så funkar banne mig ap-cybernetik också!). Men vips så har apan blivit snodd och någon måste hitta den?

Det käns som varje gång jag gör ett inlägg om den här plotten så blir den bara dummare och dummare. Nåja. Ze minkie iz on ze loose!

Storuggla, som ibland tycker synd om sina spelare

Hybris

Veteran
Re: Monkey business

Vad sägs om att apan som används av en lite firma privatspanare, har inopererat Cyberöga med camera och hela skiten, han har av misstag, eller på uppdrag filmat nåt som alla vill åt, ett mord, en gangster som muta en politiker, en politiker som är otrogen etc..
Då kan det finnas bevis som alla vill åt och kan använda sig av.
Apan kan vara i en bur hos nån gangsters feta unge, eller på ett Zoo, hos en vetrinär eller varför inte en gammal uteliggare med ett positiv som tjänar slantar på apan.

Nalle med AK4

Swordsman
Re: Ja, ett måste

Apan bör ju vara viktig och omtvistad, så det blir lite mer action än att plocka ner apan från nån takås och sen inkassera 1 mille euro från smågangstern.
Nalle

Nalle med AK4

Swordsman
Johnny Mnemonkey=)

Ze plot revisited: Gangstern påstår att hans apa bara är ett kärt husdjur men i själva verket har den data över framtida polisrazzior. Apan har varit maskot på en avdelning på Interpol där en informatör har pluggat in datan i apan för mycket pengar. Saken är den att han inte fick betalt, så han vill plugga smågangstern. Fler som vill ha tag i apan är andra gangstrar som vill ha ensamrätt på polisinformation, och Interpol som inte gillar att apor läcker på dem.
Dessutom vil en lokal psykopat-punisher-freak mosa alla inblandade gangstrar, inkl. rp:na. Kul va?
Men då får inte den omåååååttligt gulliga /images/icons/love.gif apan komma till skada /images/icons/sad.gif
Nalle

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Ja, ett måste

Du kan ju alltid skita i att ge spelarna någon belöning så de måste hämnas på det där gänget. Det gör att du får ett längre "äventyr".

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ola? [lite ot]

Apan har givetvis filmat djurporr(/images/icons/sick.gif) som alla vill åt.

Nee, men det låter som om det här kommer bli ett toppen "äventyr" som jag gärna provar när det är klart!

En annan sak. Varför heter inte apan Ola? (Doh!)

Storuggla

Champion
All righty then!
Då har jag lite ideer här. Nu ska man bara skriva ner åbäket också...

Nåja, finns det hjärterum så finns det ni vet vad.

Storuggla, med penna bakom örat

Quantum_fimus

Veteran
Så ligger det till, så klart.
Apan har inget inopererat för varför skulle man göra något sådant?
Det är svårare att smuggla en apa är ett fett gevär, eller hur.
Plus som alla vet så kan apor smita.

Men RP tror ju så klart att det är så för att bossen sa det.
Men egentligen är det bara bossens dotters djur.
Men är maffiaboss kan inte säga. ”leta upp min dotters husdjur”, låter för mesigt eller hur?
Så han ljug lite och sa det där om informationen.

I början av jakten är det lugnt, ingen annan blandar sig i.
Men sen så sprider sig ett rykte om apan och dom andra elementen får höra det.
Och dom tror också att ryktet är sant.

Ingen vet något om vad apan bär på för information för det finns ju ingen.
Alla tror att rollpersonerna vet det.

Ganska lätt att rulla vidare på.

På slutet om rollpersonerna får tag på apan får dom säkert för sig att apan är mycket mer värd än vad dom blev erbjudan för jobbet.
Om dom försöker att få upp priset. Skrattar bara Bossen och säger som det är. ”HAHAHA! Jag kan köpa en ny apa. Kostar mindre.” För allt deras slit har rollpersonerna nu fått en apa.