Nekromanti Ifall någon vill fortsätta med skitsnacket...

Krille

Super Moderator
Re: Inte för att vara den som är den, men...

"...var inte du inblandad i en ganska fet urspårning med Pontus Löf i tidigare nämnda tråd?"

Jopp.

"Borde inte en moderator föraegå med gott exempel?"

Svepskäl 1: Det var han som började. Han får skylla sig själv.
Svepskäl 2: Errare humanum est.
Svepskäl 3: Jag är inte moderator på skräckforumet, utan bara en vanlig användare.

Samtliga ovan är, som synes, svepskäl. Det finns ingen ursäkt för mitt handlande och jag borde naturligtvis ha skärpt mig. Det ändrar dock inte min inställning - jag skulle ha låst tråden bra mycket tidigare om jag hade kunnat, bland annat för att hindra mig själv från att spåra ut.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

fjälluggla

Veteran
Re: Jo, men...

" Han påpekade också att han (precis som de flesta andra) inte orkar skriva ett nytt startinlägg."

-Alltså, fan vad orättvist vårt samhälle är!
-Hurså?
-När jag handlade igår fick jag inte någon växel tillbaka och jag märkte det inte förrän jag gått ut från Konsum.
-Men gick du inte in igen och bad att få pengarna?
-Amen guuuud va jobbigt! Gå flera meter och säga en hel mening! Kunde de inte komma hem till mig med pengarna istället?

hoho

Elder Girov

Swordsman
Jag förstår!

Och som sagt, jag menar ju inte att kasta sten i glashus, det var bara en observation.

-Quad erat demonstradum-

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif

Elder Girov

Swordsman
Hehe...

Det var ju en fin om än helt irrelevant liknelse.

1. Det beror på hur mycket växel det handlar om (20 spänn=vem bryr sig, 100 spänn=jag vill ha mina pengar).

2. Eftersom det var ganska många inblandade i diskussionen kan man ju tycka att det skulle finnas andra som känner att de har oavslutade affärer. Tyvärr är det så att en låsning verkar paralysera folk av skräck...

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif

Elder Girov

Swordsman
Jag är lugn och jag var lugn även då

Vad är det för fel? Skräms du av versaler? /images/icons/wink.gif

Rosen

Myrmidon
Re: Lär dig läsa!

ABC, mor snor, far är bar...

<I>"...eftersom "DoD" och "rollspel" i princip är synonymer för icke-rollspelare..."
Det var väl en ganska saftig generalisering?</I>

Njäe; för gemene man är "rollspel" lika med "Drakar och Demoner". Eventuellt har de hört talas om att det finns andra spel som liknar det också.
Det diskuterades förresten rätt nyligt på... minns inte vilket forum det var - angående att 'Dungeons & Dragons' hade översatts med 'Drakar och Demoner' på TV.

<I>Så du tycker alltså att man kan tänja lite på reglerna i det här fallet eftersom det inte händer så ofta på DoD-forumet? Hur kommer det sig?</I>

Simpel erfarenhet; jag har själv hållit i en (inte rollspelsrelaterad) mailinglista med hundranånting deltagare sen '98, så jag törs hävda att jag vet vad som fungerar och inte.

Reglerna är till för (1) att undvika kaos, och (2) den allmänna trevnaden. En enstaka bitråd i ett rätt välordnat forum skapar varken det ena eller förstör det andra. Ännu en i raden i ett forum där folk får leta för att hitta nåt som har med ämnet att göra, är en annan femma.

<I>"...och ingen annan har ju retat sig på den."
SOM JAG REDAN SAGT EN MILJARD GÅNGER, JAG TYCKER ATT TRÅDEN ÄR BRA, DEN ÄR UNDERHÅLLANDE OCH RELEVANT FÖR ALLA ROLLSPELARE, MEN DEN HAR INTE SKIT MED DOD ATT GÖRA!!</I>

Kommentarer överflödiga. (-:

--
Åke

fjälluggla

Veteran
Re: Hehe...

"Det var ju en fin om än helt irrelevant liknelse. "

Skitsnack. Om det finns ett jätteenkelt sätt att rätta till ett missförhållande är man lat och har enbart sig själv att skylla om man inte rättar till det. Om man inte bryr sig (=20 spänn) är det väl ens ensak, men OM man bryr sig är det ultrapatetiskt att _gnälla_ om det. Precis som i liknelsen, dvs fullständigt relevant.

Fast Diomedes har ju inte gnällt offentligt precis, det är ju du som går på. Det finns ett enkelt sätt att lösa problemet redan. Det finns inget mer att dilla om - du är bara lack för att folk inte håller med dig och vill ha sista ordet. Tillräckligt lack för att bli otidig, dessutom.

Så nu får du det sista ordet mot mig i alla fall. :)

Lev väl och cykla inte på motorvägen.

hoho

Azagthoth

Myrmidon
Re: Jag är lugn och jag var lugn även då

Skräms du av versaler?

Ja, eftersom seden säger att man skriker när man använder dem i skrift. Jag vill inte ha en massa skrikande.

/Azagthoth

Vindhand

Myrmidon
Re: Hehe...

2. Eftersom det var ganska många inblandade i diskussionen kan man ju tycka att det skulle finnas andra som känner att de har oavslutade affärer.

Jag lever snarare i förvissningen att frågan kommer tas upp igen någon gång i framtiden... tittar du i arkivet så finner du nog att den varit uppe massor gånger förut.

Vem vet, nästa gång den tas upp kanske den kommer vara i en mer ordnad form och utan alla fåniga personangrepp.

Elder Girov

Swordsman
Beror på...

Jag skulle kunnet skriva så här, men jag tyckte att det var lättare att trycka in Caps Lock. Effekten är ju snarlik, inte sant?

Det verkade för övrigt som om det behövdes skrikas ut, eftersom det tydligen var så svårt att förstå.

Elder Girov

Swordsman
Varför väntar du?

Om du känner att du vill ha klarhet i något är det väl lika bra att du tar upp det själv, istället för att vänta tills någon annan gör det?

Elder Girov

Swordsman
Far är rar, heter det väl?

"...'Dungeons & Dragons' hade översatts med 'Drakar och Demoner' på TV."

Kanske inte så konstigt, DoD är väl, så vitt jag vet, en ripp på D&D?

"...mailinglista..."

Tja, isåfall vet du väl bäst. Jag har aldrig haft med några mailinglistor att göra, så jag visste inte att det var samma sak som ett forum.

"...i ett forum där folk får leta för att hitta nåt som har med ämnet att göra..."

Som sagt, jag har inget emot OT-snack. Jag tycker bara att det verkar lite luddigt vad som är vad.

"Kommentarer överflödiga. (-:"

Sjukt att kommentera att man inget kommenterar...

OT

Onkel Kånkel och The Kristet Utseende är kul.

WH0´5 J00 D4DDY?

Azagthoth

Myrmidon
Re: Beror på...

Effekten är ju snarlik, inte sant?

Nja, seden säger snarare att fetstil är betoning, caps lock-skrift är skrik. Betoningar har jag inga problem med, skrik däremot...

/Azagthoth

Krille

Super Moderator
Den gamla vanliga...

"Kanske inte så konstigt, DoD är väl, så vitt jag vet, en ripp på D&D?"

Nej. DoD har sitt ursprung i Basic Roleplaying och dess fantasyhäfte, dvs Chaosiums regelsystem som letade sig in i bland annat Call of Cthulhu, Runequest, ElfQuest och Stormbringer. DoD har fått något gemensamt med D&D i och med den sjätte utgåvan av DoD, då yrkesnivåer infördes (men det är bra mycket lättare att avskaffa yrkesnivåer ur DoD6 än det är att avskaffa levels i någon D&D).

Däremot har båda haft en totalt dominerande ställning i sina respektive hemland, och blivit mer än ett varumärke eller produktlinje. D&D är ett koncept och ett fenomen. När vanligt folk (dvs icke-rollspelare) talar om "Dungeons&Dragons" så menar de inte varumärket, utan rollspelshobbyn i sin helhet. På samma sätt används Drakar&Demoner här i Sverige.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Vindhand

Myrmidon
Re: Varför väntar du?

Om du känner att du vill ha klarhet i något är det väl lika bra att du tar upp det själv, istället för att vänta tills någon annan gör det?

Ger man det tillräckligt lång tid mellan tillfällena så får folk (mig inkluderat) en chans att byta åsikt eller utveckla/underbygga den de har vilket kan leda till att debatten faktiskt kommer någon vart. Om man däremot envist fortsätter att tjata tills ingen orkar säga emot så har man bara sänkt forumets kvalitet för alla inblandade utan att uppnå något positivt.

Vindhand

Myrmidon
mystiskt...

Det verkade för övrigt som om det behövdes skrikas ut, eftersom det tydligen var så svårt att förstå.

Om du i skolan har svårt att förstå t.ex ett matematisk samband, ber du då läraren att skrika det i ditt öra så att det kanske går in lättare?

Vindhand

Myrmidon
Re: Far är rar, heter det väl?

Som sagt, jag har inget emot OT-snack. Jag tycker bara att det verkar lite luddigt vad som är vad.

Mitt råd till dig är då att ta det säkra före det osäkra och undvika allt snack du tycker hamnar i en gråzon tills du lärt dig ungefär var gränsen går.

Elder Girov

Swordsman
Bildligt talat, min vän...

Det jag syftade på var att jag hade skrivit att jag gillade "skämsniförattnispelarDoD"-inlägget, men att jag använde det som ett (i mina ögon) exempel på ett regelbrott. Skälet till detta var att förutom rubriken, så hade det inte skit med DoD att göra. Är du med?

WH0´5 J00 D4DDY?

Elder Girov

Swordsman
Låter lite paradoxalt.

Du menar alltså att man ska påbörja en debatt, avsluta den mitt i (genom att t.ex. tråden låses), ta upp ämnet igen vid senare datum när alla har glömt vad de tyckte i ursprungsdebatten och revaliderat sina åsikter?

Verkar vara en märklig debatteknik, om du frågar mig. Varför inte bara debattera tills frågan har nått en lösning?

P.S. Jo tack, jag kände piken. Jag väljer dock att ignorera. =) D.S.

WH0´5 J00 D4DDY?