wilper said:
"och dem som andra har mot en."
Hmm? Jag köper att gula varningsinlägg visas oavsett ignoreringsstatus. Dvs sådant som skrivs "i tjänsten".
Men det är ju precis lika irriterande när Sara-Jonasothoth kastar in en brandfackla i en infekterad tråd som när Sara-Jonasothoth eller Sara-Jonasothoth gör det.
Skall man behöva stå ut med Sara-Jonasothoths skräp bara för att denne har gått och blivit moderator?
Nja.
Redaktörer och globala moderatorer väljs (eller borde väljas) för sitt sunda förnufts skull och för att de skriver genomtänkta inlägg.
Om man inte står ut med inlägg från röda/gröna kan det betyda en av två saker:
1. Personen i fråga har missbrukat sitt förtroende och ska inte vara röd/grön.
2. Man själv står inte ut med vad vettiga människor säger och då bör man själv inte vara på forumet.
Orange däremot modererar bara en eller kanske ett par forum som de av en eller annan anledning har anknytning till och därför är kraven inte riktigt lika hårda för dem.
Det ideala skulle alltså vara att man kunde igga alla som inte är moderatorer i det forum man skriver i, d.v.s. man skulle kunna igga orange i de flesta forum, men inte gröna/röda.
Men nu får någon rätta mig om jag har fel - men ignorefunktionen fungerar väl bara i småpraten?