Det här har delvis med skapandet av More than Human att göra, så om nån moderator tycker att det passar bättre där får den här tråden gärna flyttas. Såklart.
Nå: Jag skulle vilja sätta ihop en lista på kanske 20-40 album som spelledare av More than Humans spelvärld 87 borde lyssna på. Allt ni behöver veta om spelvärlden är egentligen dess namn; den utspelar sig 1987 och jag vill på något sätt komma åt den musikaliska zeitgeisten. Mest är jag intresserad av mainstreammusik, pop och sådant, men mer obsyra grejer kan få plats om jag inte hittar tillräckligt mycket pop.
Mitt främsta kriterium är egentligen, utöver att det är från 1987, huruvida jag själv minns albumet eller någon av låtarna på det. =)
Jag tar gärna emot tips på hela album, men det gör mitt liv lättare om ni kan länka till någon ikonisk och lättigenkänd låt från albumet. Jag accepterar länkar till youtube, grooveshark, spotify.
Några album jag redan tänkt på (påpeka gärna om nåt av dem egentligen inte alls är från 1987...:
R.E.M. - Document. (The end of the world as we know it)
Guns n' Roses - Appetite for Destruction (Paradise City)
Bon Jovi - Slippery when wet (Livin' on a prayer)
ABC - Alphabet City (The night you murdered love)
Beastie Boys - License to Ill (Fight for your right)
Europe - The Final Countdown
Michael Jackson - Bad
Rick Astley - Whenever you need somebody (Never gonna give you up)
Samantha Fox - Samantha Fox (I surrender to the spirit of the night)
U2 - The Joshue Tree (I still haven't found what I'm looking for)
Whitney Houston - Whitney (I wanna dance with somebody)
Sting - Nothing like the sun (Englishman in New York)
Aerosmoth - Permanent Vacation (Dude looks like a lady)
Joe Cocker - Unchain my heart
Depeche Mode - Music for the masses (Never let me down again)
Midnight Oil - Diesel and dust (Beds are burning)
Manowar - Fighting the world
Nå: Jag skulle vilja sätta ihop en lista på kanske 20-40 album som spelledare av More than Humans spelvärld 87 borde lyssna på. Allt ni behöver veta om spelvärlden är egentligen dess namn; den utspelar sig 1987 och jag vill på något sätt komma åt den musikaliska zeitgeisten. Mest är jag intresserad av mainstreammusik, pop och sådant, men mer obsyra grejer kan få plats om jag inte hittar tillräckligt mycket pop.
Mitt främsta kriterium är egentligen, utöver att det är från 1987, huruvida jag själv minns albumet eller någon av låtarna på det. =)
Jag tar gärna emot tips på hela album, men det gör mitt liv lättare om ni kan länka till någon ikonisk och lättigenkänd låt från albumet. Jag accepterar länkar till youtube, grooveshark, spotify.
Några album jag redan tänkt på (påpeka gärna om nåt av dem egentligen inte alls är från 1987...:
R.E.M. - Document. (The end of the world as we know it)
Guns n' Roses - Appetite for Destruction (Paradise City)
Bon Jovi - Slippery when wet (Livin' on a prayer)
ABC - Alphabet City (The night you murdered love)
Beastie Boys - License to Ill (Fight for your right)
Europe - The Final Countdown
Michael Jackson - Bad
Rick Astley - Whenever you need somebody (Never gonna give you up)
Samantha Fox - Samantha Fox (I surrender to the spirit of the night)
U2 - The Joshue Tree (I still haven't found what I'm looking for)
Whitney Houston - Whitney (I wanna dance with somebody)
Sting - Nothing like the sun (Englishman in New York)
Aerosmoth - Permanent Vacation (Dude looks like a lady)
Joe Cocker - Unchain my heart
Depeche Mode - Music for the masses (Never let me down again)
Midnight Oil - Diesel and dust (Beds are burning)
Manowar - Fighting the world