Nemesis IV
Veteran
I min kult-kampanj hade jag tänkt att en av rollpersonerna skulle så sitt liv totalförstört i sitt introsscenario (alla spelar sitt intro-scenario ensamma). Frågan är bara: hur får man en person med ett vanligt liv, hyfsat bra betalt jobb och bostad att förlora ALLT? Det största hinder jag ser är de temporära lösningar som släktningar och vänner innebär (fast egentligen har rollpersonerna egentligen inga släktningar, det är bara vad de tror).
Så... jobb, bostad, och pengar är ju lätt att få bort. Men vänner och bekanta då? Även om RP:n är en extrem jobb-och karriärsmänniska utan liv och vänner borde han ju ändå ha arbetskamraterna eller andra bekanta. Har jag försatt mig i en omöjlig situation, eller har någon nån bra idé?
Så... jobb, bostad, och pengar är ju lätt att få bort. Men vänner och bekanta då? Även om RP:n är en extrem jobb-och karriärsmänniska utan liv och vänner borde han ju ändå ha arbetskamraterna eller andra bekanta. Har jag försatt mig i en omöjlig situation, eller har någon nån bra idé?