Dimfrost
Special Circumstances
Hisspitch: jag vill göra för Kult vad Kutulu gör för CoC.* Jag skrev om det här i somras, och nu har jag gjort en rätt stor revision och uppdatering. Det är inte ett komplett system än, men det är ett skelett. Framför allt har jag försökt förklara hur de olika rörliga delarna hänger ihop tydligare nu. Och allt är lite mer avskalat.
Det är inte särskilt genomarbetat eller polerat, och inte speltestat alls än (händer förhoppningsvis framöver!), men det kanske ändå kan vara av intresse för någon.
* Eller kanske inte, egentligen? Jag är inte så intresserad av att kunna spela officiella Kultäventyr utan snarare att premiera en spelstil av vardag och långsamt uppvaknande som jag tycker ofta saknas i publicerat material. Men det låter i alla fall bra.
Det är inte särskilt genomarbetat eller polerat, och inte speltestat alls än (händer förhoppningsvis framöver!), men det kanske ändå kan vara av intresse för någon.
Illusionen rämnar
Illusionen rämnar v.0.7 Alternativa regler till valfritt gnostiskt nutida skräckrollspel. Designmål Fokus på balansen mellan vardagsliv och ökande insikt i världen bakom illusionerna. Avskalade regler för att göra saker. Slå oftare för skräckupplevelser och vardagens sammanbrott än för konflik...
docs.google.com
* Eller kanske inte, egentligen? Jag är inte så intresserad av att kunna spela officiella Kultäventyr utan snarare att premiera en spelstil av vardag och långsamt uppvaknande som jag tycker ofta saknas i publicerat material. Men det låter i alla fall bra.