Nekromanti Illustratör

solvebring

Superhero
Jag undrar som det finns någon tecknare/Illustratör här som är skicklig och skulle vilja illustrera ett rollspel inom en oklar framtid - billigt eller gratis för mer vikt av nöjes och intresses skull...?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Nu kommer du få det hett om öronen... :gremwink:

Det här är något som efterfrågas emellanåt här på forumet - och alla brukar få samma svar. Ingen alls, om du inte sätter i gång och skriver en llång, inspirerande presentation över vad ditt rollspel är för något. Så jag rekomenderar att det första du gör är att kompleterar din post med en sådan text, så kanske du får något förhoppningsfullt svar? (Och jag lider med dig, jag skulle också kunna vilja illustrera mitt eget rollspel :gremtongue: )

Genesis

Ni dés ni maître
Jo, men bara litet grand.

Jag gör gärna enstaka bilder, men jag är för lat för att göra många. Jag har försökt hjälpa ett par personer med illustrationer, men oftast slutar det med att jag gör en eller två och att det senare rinner ut i sanden, till besvikelse för både mig och konstruktören. Bättre då att fixa en bild i taget. Men så länge du inte förväntar dig att jag skall fylla din regelbok med tjugo bilder på olika yrken, så kan jag nog hjälpa till litet grand i alla fall. Vad är det för typ av rollspel? Jag vill nog ha ett litet smakprov innan jag delar med mig av mina talanger :gremgrin:

Bifogar en röra med ett par bilder. Några är fotomanipulationer (om Neotech kan, så varför inte?), medan de andra egentligen bara är anatomiskisser, men jag hade inte mycket annat på lager på datorn. Åh, och någon liten bild på en futtig robot tror jag det finns där också.

solvebring

Superhero
Jag undrar som det finns någon tecknare/Illustratör här som är skicklig och skulle vilja illustrera ett rollspel inom en oklar framtid
Som ni ser har jag skrivit oklar, vill säga ovestämd framtid. De som vill illustrera åt mig får vara beredd att det kan ta ett tag innan jag kan skicka en bildbeställning ty endast grunden börjar stå klar, fast många bilder kan göras utifrån den grund som jag nu knåpar på. Det kommer mest vara illustrationer av vapen, soldater och farkoster etc. obs! sience fiction...

Zadrith

Hero
Jag kan tänka mig att göre en eller ett par bilder åt dig men kommer antagligen inte att ha ork att fylla ett helt spel (de enda spel jag har orkat att göra det med är mina egna)
Jag har lagt upp några av mina bilder i ett tillfälligt galleri som du hittar här
Galleriet kommer dock inte att ligga kvar här så läng eftersom jag är på jakt efter et nytt bättre (läs mindre reklamtungt) ställe att ha mina grejer på.

Quadrante

Grisbonde
Rar: Illustratör

... ty endast grunden börjar stå klar, fast många bilder kan göras utifrån den grund som jag nu knåpar på. ...
Presentera den grund som du talar om, kanske någon nappar på den.
De flesta spel och spelideér kan sammanfattas på ett par rader.
Det intresanta vore att få veta vad som är drivkraften bakom spelet
och vad som skiljer den från andra spel . Ska det skilja sig nåt ?

SF .. och vad mer, är det i en avlägsen framtid, är det i en snar framtid,
är det efter katastrofen, är det på det lyckliga tjugotalet, är det en alternativ
samtid är det en alternativ dåtid.. rymd?

Många frågor, innan man skulle kunna veta vad som ska illustreras
och om det är värt att illustrera.

Bilderna till ett spel ska ju också förmedla spelet och spelvärlden.

solvebring

Superhero
Re: Rar: Illustratör

©COPYRIGHT A.D. Games - Andreas Sölvebring.

GRUND!!!
Vad har hänt?
Under börjar på 3000-talet märkte man att ozonlagret nu mera var till ända, så under åren 3021 till 4007 byggdes städer upp på andra planeterna i vår galax. Ett vanligt liv där –som förut sagts vara omöjligt blev nu en sista väl fungerande lösning för människorna.
Flera Raser
Människorna lever dock inte ensamma i rymden. Under slutet på 2000-talet föddes nytt liv i vår galax, på Jupiter. Fem andra folkraser blev till där, en sak som då var revolutionerande och häpnadsväckande, numera är det helt naturligt att dessa varelser vandrar ibland oss, precis som vi människor.
Svarta Handsken tar makten
4319, det mesta står klart, fler samhällen byggs upp men detta sker som en naturlig sak under folkets vardag. Plötsligt börjar presidenterna för varje planet dö i underliga ”olyckor”, dö på löpande band. Kort efter alla planeter står öppna utan överhuvud tränger en stor styrka in, en styrka kallad Svarta Handsken. Deras ”Furste”, Jack BlackFist trycker hårt och skoningslöst ned folket medan hans styrkor lätt tar över alla planeterna, vilka idag styrs av en och samma herre, det vill säga BlackFist.
Revolutionerna
Män och kvinnor som vågar tala beväpnar sig snart, detta är runt år 4325. De startar små aktionsgrupper, vilka i smårevolutioner strider tappert utan vidare framsteg. Men snart, 4329 bildas en större hemlig revolutionsstyrka på Pluto kallad Baronerna. De gör småaktionsuppdrag av större vikt mot Svarta Handsken och säljer billiga varor till folket via sina rymdpirater. Ibland bryter även större strider ut dessa två organisationer emellan.
Utvecklingen
Under all denna tid har utvecklingen gått snabbt, farkoster, vapen – skydd etc. är av hög teknisk kvalitet. Robotar och invecklade datasystem styr det mesta en människa inte längre orkar, vill eller kan göra manuellt. I dessa industriella betonggråa rike är högteknologin hög. Det som då förvånade är nu vardag. Under de år då planeterna började bebyggas framställde man ett ämne som heter Zynx, ett ämne som man blandade in i atmosfären vilket ställer om klimaten till det bättre.

Det direkta nuläget
Året är nu 4345, folket från Tellus/Jorden befinner sig nu på olika planeter runt om det som en gång var våran Jord. Allt är halvfattigt och nedgånget, rättare sagt ett mycket farligt och kritiskt läge för mänskligheten. Dock är det mesta oerhört högteknologiskt. En stor militär organisation från Mars har slagit sig fram för att styra hela galaxen med våld, en fördel för dess mer förmögna grymma medlemmar, en nackdel för resterande del av folket som tvingas till smutsjobb och fattigdom.

Quadrante

Grisbonde

EDIT : Blev uppbunden, hade tänkt svara tidigare och längre.

Det där skulle du ha presenterat i första inlägget,
då hade du fått mer fart på den här tråden gissar jag.

Steg 2 :

Konceptskisser - det du behöver redovisa är dina egna ideér.
Det behöver inte vara teckningar, anteckningar räcker. Börja
fundera på dem, så att du kan svara på frågor sen när den som
ska illustrera börjar fråga. Jag gissar att du har en uppfattning
vilken stämning du är ute efter (av texten du levererat).

Nu behöver du inte presentera dessa här och nu.
De saker jag ser som potensiella diskussionsämnen är :

Hur stor skillnad ska det vara mellan folk (i bild) ska fokus ligga på
de äventyrande (vilka är dessa, piloter, soldater ...).

De fem raserna - räkna med att måsta redogöra för dem. Mest för att de så att säga lever bland mäniskorna " numera är det helt naturligt att dessa varelser vandrar ibland oss, precis som vi människor. "

Kanske lite om robotar, teknik, rymdfart etc

Lever män och kvinnor på lika vilkor, hur stor är skillnaden i klädsel osv

Stilen på rymdpirater, stilen på de revolutionära baronerna, stilen på "gamla världen" stilen på de "de nya kolonierna" etc

Du har gjort ett tydligt försök i din intro text
Under all denna tid har utvecklingen gått snabbt, farkoster, vapen ? skydd etc. är av hög teknisk kvalitet. Robotar och invecklade datasystem styr det mesta en människa inte längre orkar, vill eller kan göra manuellt. I dessa industriella betonggråa rike är högteknologin hög. Det som då förvånade är nu vardag. Under de år då planeterna började bebyggas framställde man ett ämne som heter Zynx, ett ämne som man blandade in i atmosfären vilket ställer om klimaten till det bättre.
och

Allt är halvfattigt och nedgånget, rättare sagt ett mycket farligt och kritiskt läge för mänskligheten. Dock är det mesta oerhört högteknologiskt.

solvebring

Superhero

© 2005 Andreas Sölvebring.
Män och kvinnor lever på samma levnadsvillkor. Då det kommer till kvinnornas kläder är de liksom männens, inga klänningar och sådant är direkt något som förekommer.
Vanligt folk är klädda i, vad ska jag säga, StarWars-DoD kläder. Tunikor, byxor i både tighta och påsiga format - grova tyger används. Mantlar och kåpor förekommer, mycket läder, i princip alla bär läderbälten med små fack etc. på, de flesta bär i alla fall en pistol eller ett svärd - vanliga svärd. De mer ävenyrliga människorna bär ofta andra, större farligare vapen (vapen har jag inte skrivit än, inte heller skydd - farkoster sakns också hittills, men så fort jag skrivit lägger jag upp nya anteckningar och anvisningar. de fem andra raserna är inte heller skrivna än, men snart så kommer detta, har ganska klar bild av allt). De som är desssa äventyrmänniskorna kan jag lägga upp, fast eftersom de andra raserna inte är skrivna kan bara människor i ämnet ännu tecknas. Jag lägger här upp den text jag ytterligare skrivit."Svarta Handsken
Mars, som därför är huvudplaneten i galaxen och organisationens bas, är ett stort industriellt rike som styrs med järnhand från denna organisation vars namn är, Svarta Handsken. Svarta Handsken styrs av den fascistiske ledaren Jack ”BlackFist” McGordon – även kallad Fursten. BlackFist - en före detta yrkesmilitär med sjuka planer för framtiden. Svarta Handskens huvudbas finns i Mars huvudstad - Dark Town, där BlackFist tillsammans med sina galna underhuggare styr det hela. För det fattiga folket är det ofattbart hur BlackFist ens fick eller kan behålla makten, men ändå vågar ingen göra något. Den som sticker upp skjuts snabbt av Svarta Handskens soldater, Korparna. Att ingen vågar göra något är inte riktigt sant, revolutionsgrupper finns, smågrupper som förgäves men stolt strider mot mindre delar av Svarta Handskens trupper.
Baronerna m.m.
Starkast är revolutionsstyrkan Baronerna som tappert och smidigt håller sig kvar, bestämda att segra en dag. Baronerna leds av den hårda krigsveteranen Ron Everest. De finns i hemlighet i en liten by på Pluto, en glömd by som få känner till, en by vid namn Rellenda. De reser utanför de anvisade färdlederna, på smugglarlederna som de kallas av lagens män, det vill säga Svarta Handskens. Som sagt, Baronerna reser på hemliga vägar mellan planeterna. De tar sig in i samhällen, startar upp nya ståndpunkter, strider och kämpar på mot BlackFist och hans styre. Men Baronerna innehåller inte bara stridsmän, de har även rymdpirater. Dessa reser runt utom, så obemärkta som möjligt och säljer behövande så som enligt lag förbjudna varor till folket för billigare slantar än vad systemets varor skulle kosta dem. Striderna går hett till mellan Korparna och revolutionsgrupperna. Den revolutionsgrupp som är det enda riktiga hotet mot Svarta Handsken är Baronerna, vilka i hemlighet har sitt högkvarter på Pluto, något som Svarta Handsken inte vet om – vilket irriterar dem mycket. De har under åren också förstått att en Baron aldrig skulle säga vart högkvarteret fanns, vad denne än utsätts för, därför går Korparna till mer drastiska metoder. Den som officiellt påkoms av någon från Svarta Handsken att vara en Baron dör snabbt, därför är det väldigt skyggt att vara en Baron på alla plan…

Världen
Storstäderna:
Storstäderna, det vill säga huvudstäderna och de andra större. Dessa omsluts alla av höga murar där skoningslösa Korpar patrullerar, ovanpå och kring. Murarna är bastanta och instängande. I ytterkanten av dessa städer ligger slummen, ju längre in man sedan kommer, desto bättre blir det, men vart än de människor som lever under vanliga förhållanden bor så är det inte direkt hyggligt. Det är mestadels fattigt, smutsigt och inte minst farligt. Där svältande tjuvar inte överfaller vandrar istället Korpar som gärna misshandlar och slår för minsta lilla. Korparna älskar att visitera, kontrollera och att ställa jobbiga frågor.
In mot städernas mitt ligger de stora industrifabrikerna, fabriker där den rike styr och den fattige svettas för knapp lön. Högt reser sig fabrikernas skorstenar och tinnar, dunkelt skymda i sina utsläpp och sin rök. Det är detta man ser om man kommer resandes utanför de höga, hotfulla murarna – skorstenarna från fabrikerna där det vanliga folket näst intill slavar för sitt bröd. I huvudstäderna är det likadant, dock in mot städernas koncentrerade mitt, den mittersta punkten i dessa dunkla samhällen reser sig också höga murar. Dessa är murarna för palatsens områden, där underfurstarna – eller Fursten i Mars fall, lever och har sin huvudbas. Detta är vart trupperna tränas, sover och bor. Detta i stora byggnader runt dessa baser. Murarna här är lika höga och ointagliga som själva stadens, dess portar som ofta öppnas, öppnas bara för soldater som till fots eller i markfordon åker/marscherar in och ut.
Mindre städer/byar
Dessa ligger ofta mycket avsides i förhållandena till leder, vägar och de större städerna. Här bor bönder, småfabriksfolk och liknande i små hus intryckta bakom något mindre murar, allt bevakat av Korpar. Inte mycket mer finns att säga, nå, de ligger som sagt ganska avsides – ofta i torr öken eller i dalande fjärran. Folket här är enklare än de i städerna, tjänar även ”enklare” löner i dessa mindre byfabriker. Enda fördelen här är att Korparna är färre, dessa ställen är därför ganska omtyckta av Baronerna som gärna tar in på dessa små krogar och motell under sina resor. Svarta Handskens utrustning:
Som alla säkert förstår har Svarta Handsken väldigt högteknologisk utrustning med tanke på att de styr galaxen, skepp, avancerad data teknik etc. Men i denna text tänkte jag mer gå in på vapen och rustningar.

Korparna:
Rustning/skydd: Heltäckande Dellax i svart.
Vapen: Stridssvärd, 357LS Silence, 950X100LS.
Tillbehör: Handdator, och fri tillgång till organisationens svarta Arounders.

Baronerna:
Baronernas utrustning består av överkomligt plock. De har från det mest gamla och omodärnaste till ny utrustning. Huvudbasen på Rellenda är det enda som är starkt utrustat med högteknologi enligt tiden. Eftersom Baronerna har många yrkesgrupper som ofta rör sig ute kommer denna beskrivning inte vara så exakt, läs då hellre på varje yrkesgrupp vad de använder som startutrustning.

Baronernas Stridsmän:
Rustning/skydd: Läder, enkla skyddsvästar och få Dellaxdelar.
Vapen: Beror på yrkesgruppen, oftast gevär och pistoler av både LS och UT typ.
Tillbehör: Alla har de minst en handdator. Vad är Dellax? Dellax:
Dellax är en mycket dyr rustningstyp som främst Svarta Handskens soldater använder. Den är kemiskt framställd av hemliga ämnen hittade på Uranus. Den är lika lätt som kolfiber, finns lackade sådana rustningar i alla färger, Korparna har svart. De vanliga Dellaxrustningarna ser likadana ut som Korparnas Dellaxrustningar, dock har Korparna organisationens märke på bröstet – en svart uppslagen hand på högra bröstet. Dellaxrustningarna är smidiga och tunna, dock stoppar de många skott – ingen annan rustningstyp är så effektiv. Hjärmarna går kantigt efter huvudets form, de är endast öppna vid mun och haka, för ögonen är det svarttonat glas format likt ”alienögon”. Att den är öppen den biten gör inte så mycket eftersom dess harnesk går upp till halsens slut, in under hakan.
357LS Silence, 950X100LS? 357LS är en stor pistol, lång pipa pch smalt grepp LS=Lasershots - dvs laserskott. 950X100LS är ett väldigt automatvapen dock nog lätt för att skjuta och bära stående också av LStypen. UT= Usual Type - dvs vanlig typ, vanliga skott som används i dagens verklighet.
Yrken

Alla yrken som här följer är ”Baronyrken”, ingen rollperson har tyvärr möjligheten att spela en karaktär på från Svarta Handsken.

Agent
Baronernas agenter jobbar över hela galaxen. När, var och hur som helst. De gör livsfarliga ”undercover”-jobb som är av mycket viktig del för Baronerna i sin aktion - att t.ex. hämta upp olika objekt inne i Svarta Handskens baser etc. Dessa är överlojala typer som följer minsta order, även om det kan vara rena självmordet. Det är inte många som ens vet att de finns, de utger sig ofta för att arbeta med annat, till och med för de närmsta vännerna. Ett instängt farligt yrke som under mycket dunkla skuggor utförs i största tystnad.

Frihetskrigare
Detta är Baronernas stridsmän, tuffa män och kvinnor som lever ett hårt liv för sina drömmar och order. De är inte speciellt militärt organiserade och rustade. Män och kvinnor med det vapen som bjuds i hopplockade rustningar om det är så väl. Reser från planet till dödar de av Svarta Handsken då smidiga tillfällen bjuds eller då stora slag står vid.

Handelsman
Dessa är Baronens mest lugna flickor och pojkar. Handelsresande som håller ögon och öron öppna, säljer och köper i baronens tjänst vad som nu kan vara nödvändigt att ha. De börjar sin tjänst med ett startkapital, sedan säljer de och köper varor utifrån vad som behövs och vad plånboken bjuder, 90% av deras förtjänst går till Baronens högkvarter.

Mekaniker
Dessa är mekaniker, vanliga arbetare som gått i Baronens tjänst. De är på baser, skepp etc. och ser till att allting rullar. Deras vanligaste uppgift är att ensam eller i par följa med på skepp som skickas ut för att se till data och motor.

Mörkerbaron
Lönnmördare, detta är organisationens egna lönnmördare. De gör vilka jobb som helst med innebörden av någons liv. Med order från högkvarteret dödar de allt och alla, även sina egna då det krävs. Obemärkta drar de genom skuggorna med de mest underliga vapen för att ödelägga liv.

Pilot
Dessa, liksom de flesta mekanikerna är vanliga arbetare som nu ingår i Baronen för att navigera och styra skepp som drar genom galaxen. Trygga i sin stol flyger och skjuter de efter bestämda order och stundande initiativ. Ofta modiga män och kvinnor som söker galaxens äventyr och spänning.

Rymdpirat
Handelsmän och smugglare som köper och säljer lagliga så som förbjudna varor. De smugglar ofta mat till billiga priser till de små, mest svältande byarna som lider under Svarta Handskens nedtryckande fot. Råbarkade sällar som ofta dricker och käftar för mycket, ofta blir de oväntat tvingade till att ta till vapnet – att vara rymdpirat är mycket farlig men mycket aktat.

Rymdluffare
Dessa är vandrarna i organisationen. De gör vad som gynnar och faller dem in för stunden, det vill säga – tjänar Baronen på det och de själva tror sig det skulle vara spännande så ger de sig på det. De reser med främmande liksom insidans skepp, runt galaxen. De bryr sig knappast om väder och klimat. Att vandra och göra sitt – kanske bara snappa upp lite info för några veckor är ett stort nöje hos dessa onödiga livsnjutare. De är de där ”allgörarna” inom organisationen, men i folkmun kallas de rymdluffare. Smutsiga, vandrande gladlynta skojare som reser dit ödet styr.

Spejare
Gömda i en garderob, liggandes i lera eller sittandes på en krog – vart som helst arbetar de med att lyssna och se. De är farliga men diskreta typer vars arbete är att speja/spionera. De reser runt med skepp som arbetar för organisationen, ofta med vänner som är rymdpirater för att försöka hitta eller tjuvlyssna till sig information från fienden.

Tjuv
Sjabbiga typer som inte vet bättre, ingen annanstans att styra kosan. De själ och luffar runt till organisationens vinnande, oftast hemmastadda på en och samma plats hela sitt, ofta, korta liv. Stackare som inte tycket livet är så kärt, samvetslösa busar som inte kan annat än att stjäla – 95% av vad de tjänar skall gå till Baronens högkvarter. "

Nå, ni som vill illustrera åt mig, läs detta och läs även inkommande fakta skickat från mig. Ni som gör vapen skall alltså göra vanliga svärdstyper och vanliga vapentyper lika så som "spejsade" "rymdvapen" - gör ni karaktärer - folk med vapen gör då också helst en bild av vapnet för sig med vit bakgrund som kan användas i vapentabellen. Något mer ni undrar över så skriv. Kom ihåg, alla som gör bilder åt mig kan jag inte garantera får vara med, eller vara med alla sina bilder i rollspelet. Många av er kommer jag skicka tillbaka bilder som jag gillar till som jag dock vill ha ändringar på... Tänk efter innan ni ger er in i detta... TACK! :gremtongue:

solvebring

Superhero

P.S. Om ni bifogar bilder här så meddela även om det är smakprov på era "skills" eller om det är bilder ni vill illustrera rollspelet med. OBS! Jag antar att rollspelet kommer vara svartvitt... Om ni skickar bifogar bilder här som skall vara med och illustrera, ge mig även mail och riktigt namn, för och efternamn. Ni kan även maila mig, fråga då efter min mail. D.S.

Som sagt, är det något ni undrar så var absolut inte rädda att fråga... De enda dumma frågor som finns, är de som inte ställs.

Dimfrost

Special Circumstances
Copyright [OT]

Alltså, allt snack om copyright och så är rätt onödigt. Jag kan inte se framför mig varför någon skulle sno en text rakt av, och du har ingen möjlighet att förhindra att någon hämtar inspiration från det du skriver. Det är en risk vi alla måste ta när vi skriver något offentligt, men jag anser den vara negligerbar. Du behöver nog inte vara orolig.

/Dimfrost

solvebring

Superhero
Re: Copyright [OT]

Tack för ditt lugnande. Copyrighten är inget hopp eller tro om att kunna stoppa folk utan mer en försäkran om uppriktighet och ärlighet. Plus att det vore kul att diskutera med de som skulle vilka använda lite som inspiration... Jag tror inte heller att någon skulle sno en grej rakt av, dock känner jag mig på någotvis lugnare den här vägen... Vetifan varför egentligen. :gremtongue:

Krille

Super Moderator
Du behöver inte skriva något © alls enligt svensk upphovsrättslag. Du har redan upphovsrätten bara genom att vara upphov till texten. Det kan ingen ta ifrån dig. Om någon nu snor texten så begår de ett upphovsrättsbrott.

Vill du vara toksäker, nöj dig med följande text först eller sist i texten.

© 2005 Andreas Sölvebring

Det behövs inte mer, utan det verkar mest okunnigt och amatörmässigt med en massa © överallt.

solvebring

Superhero
Ja, jag var kanske LITE övertydlig, hehe :gremtongue:...
Thanks Krille, jag är lite ny i Copyright-branshen... :gremtongue:
Får la ändra lite kanske...

Krille

Super Moderator
Upphovsrätt!

"jag är lite ny i Copyright-branshen..."

Det heter upphovsrätt på svenska. Upphovsrätten (även kallad ideella rättigheten) får du automagiskt. Vad du kan överlåta till andra är publikationsrätten, även kallat de ekonomiska rättigheterna. Men så länge som du inte uttryckligen ger ifrån dig de ekonomiska rättigheterna så är de dina.

Rosen

Myrmidon
Re: Copyright [OT]

Alltså, allt snack om copyright och så är rätt onödigt. Jag kan inte se framför mig varför någon skulle sno en text rakt av,

Risken är inte speciellt stor, nej - Sveriges RPG-community är ju så liten att risken att bli upptäckt är rätt påtaglig.

Därmed inte sagt att det inte förekommer i andra sammanhang; bland folk som skriver amatörnoveller och fan fiction finns det flera fall där någon har plockat någon annans alster, bytt huvudpersonens namn med sök&ersätt, och presenterat det som sitt eget verk.

Jag snubblade över en sån på nätet för bara några veckor sedan, en novell av Nightowl som hade publicerats i en gammal Rubicon ('Jag har aldrig dödat en människa'; Rubicon #7), som någon hade översatt till engelska och postat som sin egen på ett amerikanskt författarforum.

--
Åke

Saxifrage

Hero
FAQ?

Vore det inte läge att ta upp den här frågan i en FAQ för makar-forumet? Eller finns den redan där? Svaret blir ju så gott som alltid detsamma, så om det fanns ett färdigt svar skulle man inte behöva ta bandbredd till upprepningar (och så slipper den där vita vassraggaren få blodstörtning :gremsmile:).

Och när vi ändå editerar FAQ:n kanske man kunde lägga till ett par rader om upphovsrätt också? Dylika spörsmål är ju inte ovanliga.

DODswe4

Hero
Re: FAQ?

Det kanske är tid för att upptadera FAQen ganska mycket. Det är lite si och så med hur den är.

Arfert

Facit
vad är det för spel? kan tänka mig det om det är RIKTIGT bra och jag har tid över...

/Tomas