Nekromanti Illustratör

solvebring

Superhero
Det är ett, vad jag skulle kalla det, underground sience fiction... Läs mina längre meddelanden med fakta etc. - om du inte redan gjort det vill säga, visar en ganska klar bild i mina senaste meddelanden vad jag söker och vad det är för spel...

Herr Brownswick

Veteran
Re: Rar: Illustratör

Eh, skulle liksom vara kul att se något lite mer komplett än en massa osammanhängande text. Allvarligt talat säger texten inte direkt mycket, ett utkast till något. Bättre satsa på att få klarhet i rollspelet och struktur innan en komplicerad illustrationsfas inleds, småteckna själv dessförinnan.

solvebring

Superhero
Re: Rar: Illustratör

Löst utkast...? ja då har jag misslyckats eftersom det väldigt långa meddelandet är en direkt kopia av den snart färdiga grunden som skall ingå som den är, i alla fall vad jag hade tänkt, i det färdiga rollspelet. Nå, vad söker du för info mer exakt? jag måste säga att detta är mycket svårt för mig att få till, inte i det enklaste laget precis...

solvebring

Superhero
Ambitions nivå... Skulle väll vara ett dugligt gjort rollspel som jag framför allt har haft nöje att göra. Dugligt gjort och antagligen kul att spela.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Uppdatera FAQen

Om man tycker att något saknas eller behöver ändras så är det bara att skicka in det genom den här sidan. Antingen skriver ni fråga och svar, eller så skriver ni bara fråga så kanske någon bussig redaktör fyller på med svar. Behövs det en ny kategori så får ni banka på någon redaktör så är det inte omöjligt att det fixas.

Jag kanske borde lägga till en FAQ om att skicka in FAQ-frågor för det här känns som jag svarat på några gånger. :gremtongue:

Sodivra

Champion
Re: Uppdatera FAQen

Jag kanske borde lägga till en FAQ om att skicka in FAQ-frågor för det här känns som jag svarat på några gånger.
Jag förstår ju att du bara är ironisk, men jag tänkte svara med mer ironi. För det där finns redan i FAQ:en! Längst upp!

Där finns även frågor och svar om upphovsrätt och rollspelsillustrationer. (Även om rollspelsillustrationer-frågan är lite fattig och skulle kunna utökas med en guide till hur man ber om illustrationer på forumet. Lägg till exempel märke till hur alla illustratörer vill ha bra instruktioner.

Problemet med Hjälp/Frågor är mer att ingen läser dom (iallafall inte ordentligt) än att dom är bristfälliga. Vilket påminner mig..

Nightowl

Champion
Re: Copyright [OT]

Därmed inte sagt att det inte förekommer i andra sammanhang; bland folk som skriver amatörnoveller och fan fiction finns det flera fall där någon har plockat någon annans alster, bytt huvudpersonens namn med sök&ersätt, och presenterat det som sitt eget verk.
Jo, det är faktiskt ganska vanligt. Det vanliga snacket om att "men han tjänar ju inga pengar juh så det är juh inge fel" gäller mindre än någonsin här; det ENDA en fan "tjänar" på att skriva dylikt är sina med-nördars uppskattning för ett bra jobb.

Så det kan vara bra att vara lite misstänksam, fast någon risk för att man ska ha råd att stämma dem finns inte.

Erik