Nekromanti Illustratörer sökes på kort varsel

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag har fått hjälp med illustrationer i mitt spel Starchallenge men skulle behöva lite till om det finns möjlighet. Starchallenge är ett scifi spel i en galax långt bort, långt fram i tiden med ett två mörka hot över sig. Jag skulle vilja ha en försättssida för varje kapitel nämligen som kan förknippas med dessa. Kapiteln är 10 st och lyder som följer:

Kapiteln är

1. Introduktion
2. Rollpersonen
3. genetiska förändringar (mutationer) och Paraenergi (magi)
4. Yrken
5. Färdigheter
6. Strid
7. Craafts och droider (Fordon och robotar)
8. Teknologi och utrustning
9. Aqua Universa (Världen)
10. Kampanjregler

Kan någon eller några tänka sig att skapa dessa (jag ska överhuvudtaget inte hålla i en penna) så våre jag oerhört tacksam. Jag hade tänkt att få det här satt i oktober så spelet förhoppningsvis är ute lagom till jul vilket sätter en deadline till sista september.

Jag kan tyvärr inte betala något. Jag betalar en del av trycket av privata besparingar och förväntar mig knappt att gå plus. Självklart kommer jag omnämna illustratörerna i spelet och det är en enorm tjänst ni skulle göra en gammal spelskapare.

Hör av er till mig via sajt mejl här så berättar jag mer. Jag skulle bli ytterst tacksam. Mer om Starchallenge kan ni läsa här: http://www.foxtail.nu/starchallenge/

Med vänlig hälsning

Niklas

Quadrante

Grisbonde
Du beskriver spelet så här :

?Starchallenge är ett äventyr i rymden. Ett äventyr i en galax som kallas Aqua Universa och som ligger långt bort från Vintergatan. En galax som befolkats av folk från Jorden men galaxen var inte obefolkad då de nådde hit. Tiden är alltså senare än idag. Flera miljarder år senare. Det sägs att människorna kommer från Jorden och att det var de som tog Aqua Universa i besittning. Där människorna hävdar vara galaxen urinvånare men där hundratusentals andra raser hävdar motsatsen.
Aqua Universa står på randen till sin egen undergång. Ett storskaligt krig är nära mellan Dynastin och allierade provinser men det har ännu inte brutit ut. Detta leder till en hel del olika konflikter mellan galaxens invånare. Det andra hotet är den hemlighet galaxen ruvar på. Oförklarliga saker som sker och spår av en civilisation som verkar ha lämnat galaxen eller försvunnit av en okänd anledning?.
Kan du beskriva något mer om stämningen du söker.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Starchallenges värld är så komplex. Alla stämningar finns. I Nyrike märker man inte mycket av hotet från Dynastin. I norra Stjärnvärlden lever man bättre där man allierar sig med dem medan man i de centrala delarna lever påvert. Illustrationerna är tänkta att mer knyta an till kapitlens innehåll. Färdigheter - låt någon utöva en färdighet så som dyrka eller klättra. Strid - fullt jävla ös med automatvapen och stridskonster. Teknologi - Rita en moj som bara ser läcker ut. Jag lämnar det ganska fritt mer än att det ska knyta an. Om du vill ha mer spcifik info kan jag gärna lämna det men det är så svårt med det här spelet. Det här är nog det bästa sättet att beskriva det på och jag hoppas att det duger.

Mvh

Niklas

Alltså, jag vet inte exakt vad du letar efter, om du vill ha färger elelr svartvitt eller vad som helst, men jag bifogar ett exempel på en av mina bilder. Den är lite skissig och rätt så dålig, då jag var tvungen att använda digitalkamera för att få in den i datorn.
Om du tycker det verkar lovande nog, så kan jag göra ett par illustrationer.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Tack för bidraget och kul att se. problemet är att jag behöver 10 stycken innan september månads utgång och ingen mer än du verkar intresserad. Så dessvärre får jag nog avstå men väntar några dagar till f ör att se om fler dyker upp.

Mvh

Niklas