Nekromanti Illustratörer sökes

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ja, eftersom rubriken är ganska informativ så behövs väl ingen närmare beskrivning vilka inlägget är riktat till.

Jag håller på med en hel rad olika projekt, men eftersom jag är tämligen usel på att rita så tänkte jag lämna över det arbetet åt någon annan. Tyvärr har jag inte något att erbjuda mer än ära och berömmelse och ifall något någon gång kommer i tryck, ett gratisexemplar av verket. I äran och berömmelsen ingår namn och så i alla dokument som ni gjort något till.

Jag har ett gäng motiv på hög som jag vill ha ritade (tecknar-stil spelar ingen roll så länge det är realistiskt, alltså, ingen manga :gremsmile: ) som jag kommer lista här nedanför. Är ni intresserade av "jobbet" så kan ni antingen svara här, skriva ett mail till:martinackerfors@hotmail.com, eller ta kontakt med mig via icq eller msn (samma adress som mailen).

Så till motiven.

Bild 1 ska föreställa en man med allvarlig psykos på ett eller annat sätt. Min vision av bilden från början var en man som satt på knä och försökte riva ut ögonen, men har ni egna tankar om hur det kan se ut så är de väldigt välkomna.

Bild 2 ska föreställa ett skyltfönster fullt med tv-apparater som alla visar samma bild, ett och samma ansikte som ska föreställa en president eller så som håller tal till folket. Ni får gärna ha med fotgängare eller så på gatan eller andra detaljer som ni tycker passar.

Bild 3 är en fantasy-bild som ska föreställa en bard-prestige class till DnD som jag la upp på Dnd-forumet. Och för er som inte orkar klicka er till den så kommer en beskrivning. En bard med hillebard och en lätt rustning av något slag som sjunger och står i något tuff stridsposé. Gärna ett instrument som hänger någonstans och så.

Jag kanske lägger upp fler requests och ifall det är någon som verkligen vill arbeta tillsammans med mig så kommer det garanterat fler "uppdrag".

Eksem

Champion
Skiss på trean

Bifogar en skiss och undrar om det är något sånt du tänkt dig? (pinnen vid bältet ska bli en flöjt)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Härligt!

Ja, det är något sådant jag tänkt mig, men jag har egentligen inga begränsningar på hur den ska se ut.

Säg till när/om du tänker fixa till den så den är mer än en skiss. :gremsmile:

Eksem

Champion
Re: Härligt!

Bifogar en utvecklad version. Nedre delen av benen samt flöjten blev eländiga när jag ritade dit texturer och skuggor så det suddade jag. Får rita om sen. Tänker vi fortfarande i samma banor?

chrull

Stockholm Kartell

det börjar arta sig :gremlaugh:
det här börjar bli riktigt bra. är det här bra för att vara dig eller är det normalt?

kalcidis

Hero
Throw me corn but me no call no fowl, to raatid!

Detta är den nivån du alltid håller eller så har du endast visat mig bilder av denna klassen. Snyggt iaf.

chrull

Stockholm Kartell
giv us more mate. [nt]

NT = No Text (Ingen text)

Eksem

Champion

Det här är väl att betrakta som en färdig bild (såvida jag inte kommer på nån bra idé till en bakgrund), förutom att jag väntar på att få se Kalcidis färgläggning av den.

Ackerfors

Alas, your rapids!

Javisst, tänker vi i samma banor! Någon bakgrund behövs inte, men lite färg vore trevligt.

Erufailon

Swordsman
ursäkta för min kritik

hoppas den är konstruktiv...
borde han inte ha något större haka, känns som munnen går in i hakan på något vis.

men annars var den riktig fin :gremlaugh:

Eksem

Champion
Re: ursäkta för min kritik

Jo, hela ansiktet är lite knepigt, men jag är lat och bestämmer därför att han är en rätt ful i trynet, men med så mycket charm och skills att han får alla tjejer i alla fall.

Erufailon

Swordsman
det låter bra :-) [ANT]

men gör ögat allefall, tror det hjälper en hel del för att han inte ska se ut som en odöd.

Mask_UBBT

Hero
Jag vill men...

...befinner mej pa semester i Holland idag, och kommer troligen inte hem forran fredag, eller dylikt(semestern fortsatter via Schwerin och Skane under veckan)...

...hoppas dock det inte ar brottom, annars ar jag fel manniska att tillfraga...

..iom att jag inte ar hemma kan jag inte skicka nagra exempel, men om du inte vet att jag kan rita tror jag ett par forumananvare kan ga i god for mej till det att jag komer hem, Vitulv och Kornella ar nog lampliga att tillfraga...

:gremtongue:

/Mask - ar forbannad for att inga javla hollandare har riktiga tangentbord...

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Går härmed i god för Mask [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det är lugnt

Det är lugnt, jag är glad att någon vill hjälpa till och tid är väl ungefär allt jag har just nu. Vi pratar mer om det när du har kommit hem och tills dess... Trevlig semester! :gremsmile:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Kunde inte låta bli ...

Jag tänker inte illustrera nånting. Jag vill bara göra det klart från början.

Däremot kunde jag inte hålla mig från att skissa ner min egen tolkning av »hille-barden« (pun intended!).

Ingen direkt stridspose, men han har fjolliga kläder och en luta över ryggen.

Använd den om du vill, men jag kommer inte att göra något mer av denna skiss.

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Ok"

Vad är skillnaden på att illustrera och att rita? :gremwink:

Riktigt het ordvits som jag är förvånad över att jag inte kom på själv. (Troligtvis för jag skrivit det på engelska för många gånger)

Bilden är tuff, det måste jag erkänna, han skulle nog passa rätt bra, men vi får se vilken som blir bäst. Tack för bidraget iaf. :gremsmile: