Nekromanti Illustrationer sökes

PAX

Jordisk Äventyrare
Jag söker efter illustratörer som kan tänka sig göra bilder till ett fanzine som jag arbetar med. Fanzinet kommer troligen publiceras gratis via dess framtida hemsida så jag kan inte betala något för bilderna. Arbetet med fanzinet går just nu på sparlåga pga flera faktorer så deadline existerar inte för stunden vilket kanske kan vara till viss fördel.

Mer information kan ges via e-mail. Ni når mig på patrik.ax@swipnet.se

PAX

Jordisk Äventyrare
110st titts och ingen utdelning?

Ok!

Finns här inga villiga illustratörer...

Sämsta ragget på länge...

Mummel.. Mummel...

Va fan är mina kritor och ritblock....?

Krille

Super Moderator
Re: 110st titts och ingen utdelning?

"Hej, jag vill ha bilder, ospecificerat vilka, och jag betalar inte för dem och de kommer kanske upp inom en ospecificerad framtid."

Det är väl inte så konstigt att folk inte nappar? Jag är mest förvånad över att ingen har svarat "titta på Elfwood".

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Neil Strauss tipsar

Finns här inga villiga illustratörer...
Sämsta ragget på länge...
Det bästa sättet att ragga är att låta någon annan göra jobbet. Detta gör man genom att framstå som så attraktiv och begärlig att det är dina ragg som raggar på dig.

När det gäller rollspelsillustrationer gör man det genom att berätta om något som är så osannolikt spännande, ballt och intressant att potentiella illustratörer bara inte kan låta bli att vilja rita en bild på det. Rollspelsmakare som vill ha bilder går det tretton på dussinet av. Rollspelsmakare som har så spännande idéer att illustratörerna bara inte kan hålla fingrarna i styr är lite ovanligare. Se till att bli den personen. Master the game.

/tobias

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: 110st titts och ingen utdelning?

Med tanke på att jag vill publicera fansinet gratis så lär jag inte kunna betala för bilderna... Eller hur.

Angående Elfwood så har jag redan slängt ut ett par förfrågningar där.

Anledningen till att bilderna inte var specifierade här på forumet är att jag vill ta dialogen med illustratörerna utanför forumet. En fingervisning ges dock nedan.

Så om det fortfarande finns illustratörer som kan vara intresserade av att göra ett antal bilder så är ni välkomna att presentera er via min email patrik.ax@swipnet.se

Bilder som är intressanta är främst "nutidsbilder" eller 1900 talsbilder med inslag av skräckteman. Lixom porträttbilder och andra äventyrliga bilder då artiklarna kommer vara tämligen varierande inom skräckgenren.