Tänkte just säga det motsatta. Jag gillar raster men det här fungerar inte. Jag kan inte säkert säga varför men jag tror mig veta varför. Arferts raster är gjort digitalt och jag tycker mig, till exempel i vättens kläder, se detta raster bilda ett rutnät. Hur som helst blir mina ögon verkligen retade och fuckade av att titta på det här rastret. Det är dessutom ett väldigt tätt och kompakt raster vilket även det gör effekten sämre.Gillar vanligtvis inte sådana, men här ser den bra ut.
Äsch, vadå. Förstår inte vad du talar om...Arfert said:Nu ska vi inte vara konservativa i överkantsolvebring said:Medhåll, även fast bilden var väldigt snygg.Gurgeh said:Jag gillar bilden, men jag tror att känslan av old school-fantasy blir större med tuschteckningar i svart och vitt, utan några nyanser däremellan.
Personligen gillade jag vätten och ödlemannen bättre, manérmässigt.solvebring said:Tänkte just säga det motsatta. Jag gillar raster men det här fungerar inte. Jag kan inte säkert säga varför men jag tror mig veta varför. Arferts raster är gjort digitalt och jag tycker mig, till exempel i vättens kläder, se detta raster bilda ett rutnät. Hur som helst blir mina ögon verkligen retade och fuckade av att titta på det här rastret. Det är dessutom ett väldigt tätt och kompakt raster vilket även det gör effekten sämre.Gillar vanligtvis inte sådana, men här ser den bra ut.
Gasten och de stridande männen, liksom det första testet, gillar jag klart mycket bättre. De är bra och enligt mitt tycke är det mer så det bör se ut. Det känns dessutom mer Arfert utefter vad jag är van att se.
Jag har sett rätt mycket sånt på sistone och jag får samma känsla som du skriver här - men skillnaden är att Arferts raster är betydligt mer diskreta än så som de jag sett användas. Så det här är lugna gatan.solvebring said:Hur som helst blir mina ögon verkligen retade och fuckade av att titta på det här rastret. Det är dessutom ett väldigt tätt och kompakt raster vilket även det gör effekten sämre.
Jag håller med helt och hållet. I ärlighetens namn gillade jag gasten inte alls. Den kändes som en annan stil som kändes mer som en amatörtecknare än det proffs som Arfert är.Arfert said:Personligen gillade jag vätten och ödlemannen bättre, manérmässigt.
Jo, det kan ligga något i det ja. Kan därmed förtydliga att jag helt enkelt sågar rastret, inte hela bilderna i sig. Om du skulle lägga gråtoner eller någonting annat istället för raster på dem är jag säker på att de skulle vara snygga och trevliga som övriga. Och ja, det är en skön stil på dem.Arfert said:Personligen gillade jag vätten och ödlemannen bättre, manérmässigt.solvebring said:Tänkte just säga det motsatta. Jag gillar raster men det här fungerar inte. Jag kan inte säkert säga varför men jag tror mig veta varför. Arferts raster är gjort digitalt och jag tycker mig, till exempel i vättens kläder, se detta raster bilda ett rutnät. Hur som helst blir mina ögon verkligen retade och fuckade av att titta på det här rastret. Det är dessutom ett väldigt tätt och kompakt raster vilket även det gör effekten sämre.Gillar vanligtvis inte sådana, men här ser den bra ut.
Gasten och de stridande männen, liksom det första testet, gillar jag klart mycket bättre. De är bra och enligt mitt tycke är det mer så det bör se ut. Det känns dessutom mer Arfert utefter vad jag är van att se.
Det där är för mig lite hårddraget och konstigt att säga. Får svårt att diskutera vidare när du tar i så. Jag tycker att skillnaden snarare är att det finns en skissig känsla över till exempel gasten och att då till exempel ödlemannen är väldigt stilren. Den senare har inga "onödiga" linjer och raster täcker skuggorna. Det är kort och gott skillnad på stil och verktyg. Jag menar, konstnären är ju densamme. Så att den ena eller den andra skulle vara amatörmässig tycker jag är lite missvisande och orättvist att säga. Dessutom lägger det en negativ klang på en bild som t.ex. tycker jag jävligt skön. Jag är iof väldigt svag för många olika stilar men gillar snygga bilder som är lite skissiga.Endyamon said:Jag håller med helt och hållet. I ärlighetens namn gillade jag gasten inte alls. Den kändes som en annan stil som kändes mer som en amatörtecknare än det proffs som Arfert är.Arfert said:Personligen gillade jag vätten och ödlemannen bättre, manérmässigt.
Det är just det. Rastret är diskret och därmed så fint och tätt att när det täcker stora fält och däri bildar små kvadrater av prickar som halvt om halvt växer ihop så känns det ansträngande. Och min blick låser sig vid det istället för att flyta över och iaktta hela bilden. Det stör kompositionen helt enkelt. För mig i alla fall. Kanske bara är något "synfel" hos mig, möjligt att ingen annan upplever det så?Endyamon said:Jag har sett rätt mycket sånt på sistone och jag får samma känsla som du skriver här - men skillnaden är att Arferts raster är betydligt mer diskreta än så som de jag sett användas. Så det här är lugna gatan.solvebring said:Hur som helst blir mina ögon verkligen retade och fuckade av att titta på det här rastret. Det är dessutom ett väldigt tätt och kompakt raster vilket även det gör effekten sämre.
Hehehe Ännu en kamrat som också tycker om de gamla monsterböckerna väldigt mycket antar jag?Jedvard said:Riktigt snygga bilder arfert! gillar allihop kan hålla med lite om att rastret ser lite digitalt ut men det är bara en liten detalj i en i övrigt skön bild...personligen gillar jag faktiskt gasten alra mest