Nekromanti Imorgon tar mayakalendern tydligen slut

Fienden

Hero
Re: Imorgon tar mayakalendern äntligen slut

Laowai said:
Ska bli skönt att bli av med det här tycker jag. Hysterin är fan värre än vid millennieskiftet.

Good riddance mayatöntar, eller snarare, töntarna som har feltolkat mayatöntarna.
Folk kommer inte släppa det. Den tjugoförste VARJE år från och med nu kommer vara "apokalypsfirande". Jag lovar dig. Du kommer inte bli av med det.

Xyas

Swashbuckler
Storuggla said:
"För vi har ju bara en kalender i världen i idag =) "

Nej, vi har sådana med älgmotiv, kattmotiv, hundmotiv, tecknade figurermotiv, blomstermotiv och så vidare. Det finns massor av olika kalendrar! :gremlaugh:
Och i lego!
(med... en cheerleader?)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Ah, faran är över allihopa!

"I den forna mayastaden Palenque omnämns till exempel en framtida händelse omkring 4772 e.Kr"

Vi har några år till framför oss!

Laowai

Hero

Arfert said:
klockan är 02.20. Lever ni fortfarande?
Jag är kvar. Tro fan att de hade fel igen. Di där domedagsprofeterna, de borde ta och se över sina rutiner!
Det är ju nästan så man blir ledsen, de bara ljuger ju hela tiden. Hur ska man kunna lita på en sådan organisation!?

Med vänlig hälsning, "Kränkt nollåtta"

Ymir

Liten kantbaron

Klockan är 13.01 och jag lever fortfarande...och har varken sett röken av aliens eller nån slags nytt medvetandestadium.

Man Mountainman

Storsvagåret

Elmrig said:
Laowai said:
Hysterin är fan värre än vid millennieskiftet.

*Tittar sig omkring. Ser ingen. Staden sover.*
Där jag bor ska vi festa ikväll, i alla fall. Jag vet inte hur logiskt det är, men å andra sidan är det fredag.

Troberg

Sinister eater
Cybot said:
Ungefär som när vi programmerade operativsystem på 80-talet och inte planerade för millenieskiftet.
Nja, sanningen är att hela 2000-problemet egentligen var ett ickeproblem. Man hade planerat för det, och i de fall man inte hade gjort det så var fixarna enkla. Det hade helt enkelt aldrig potential att bli den katastrof som uppmålades.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Arfert said:
Vi måste vänta tills klockan är 24.00 på Attu, innan vi kan vara helt säkra på att världen inte pajar idag.

Eller är det den centralamerikanska tidszonen som gäller?

Hade Mayakulturen ens tidszoner?

Hur som helst vet vi att de inte hade skottår, så deras motsvarighet till 21 december har egentligen inträffat för flera månader sen.

Ymir

Liten kantbaron

Maya-'apokalypsen' är jättestor i Kina, så här är det massor av undergångs- eller 'god fortsättning'-partys över hela stan.

Fienden

Hero

Ymir said:
Maya-'apokalypsen' är jättestor i Kina, så här är det massor av undergångs- eller 'god fortsättning'-partys över hela stan.
Min flickvän ska på ett sådant idag också. Jag lovar dig att det kommer bli en tradition. Så jävla tröttsamt. >_>'

sirfrog

Warrior

Dante said:
Hur som helst vet vi att de inte hade skottår, så deras motsvarighet till 21 december har egentligen inträffat för flera månader sen.
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/wpYtLcRKuPk"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/wpYtLcRKuPk" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Tl;dr: De har räknat med det redan.

sirfrog

Warrior

Laowai said:
Arfert said:
Jag är kvar. Tro fan att de hade fel igen. Di där domedagsprofeterna, de borde ta och se över sina rutiner!
Det är ju nästan så man blir ledsen, de bara ljuger ju hela tiden. Hur ska man kunna lita på en sådan organisation!?

Ulfgeir

Swashbuckler
Tja med tanke på att världen verkar vara kvar, så passar ju det här lilla klippet:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/299knTdX-Wo"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/299knTdX-Wo" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

/Ulfgeir