Re: En broder...
<blockquote><font size=1>In reply to:</font><hr><p>Det verkar som att vissa helt enkelt inte kan improvisera (utgår från mig själv). Alla äventyr som jag har försökt improvisera blir hopplöst misslyckade.<p><hr></blockquote><p>Personligen tror jag att om man kan spelleda kan man improvisera. Men visst, det är inte helt lätt i början.
Något jag själv gjorde bland de första gångerna jag spelled ett rollspel var att skapa "sidoplots" färdiga att ha i beredskap utifall Rp hittar på något som tvingar dig att improvisera, och kanske kan det hjälpa dig med.
Dessa "sidoplots" behöver inte kräva särksilt mycket arbete. Utan bara en liten intrig som leder till något mål eller dyligt. Fördelen är att du då har fler grunder att spelleda utifrån vilket ofta kan vara en fördel.
Återkommande Slp och Rp's relationer till dem kan vara utmärkta intriger, lika väl som "Davios" förslag om Rp's bakgrund, vilket jag själv ofta använder, eller en kombination. Speciellt mystik lämpar sig utmärkt.
Som exempel kan sägas att om någon Rp är magiker och använder magin flitigt bland vittnen kan mycket väl "kyrkan" vilja undersöka det hela, vilket kan vara en utmärkt start på ett "sidoplot" i ett land där synen på magi inte är den bästa.
Det kräver lite kreativitet, men det är nog så belönande.
Semper idem /[color:white]Grim</font color=white>
"Om du hade tigit, hade du fortfarande varit filosof." Boethius