För att citera en magiker ...
En extemporatör jag känner sa följande om det "lilla problemet":
"Hmm, tyvärr, det har jag inte tänkt på .. en tom effekt.... nä .. tror inte det behövs. Inte för mig iaf, ska jag vara helt ärlig vet jag inte HUR det funkar. Men det funkar bevisligen att först väva metaeffekter .. så då måste det vara gott. Och jag är så trött på att väva effekten Döda på mig själv så jag fortsätter med först metaeffekter, jaa förutom då när Cirzas renande eld ska kastas, det blir mer effektfullt om man först väver ihop elden och sedan skickar iväg den. Men min herre vet, inga regler utom undantag.
Men å andra sidan, alla dessa akademiker borta i det där lilla riket .. vad heter det? .. just det ja Consaber har ju inte riktigt kommit att bemästra improvisation på vår nivå ännu. Man måste ju först krypa innan man kan gå som vi brukar säga. .. Hur mycket skulle du nu ha för den där kartan som -sägs- beskriva el´Ruuuglir sista viloplats, jag tänkte sätta ihop en expedition dit så fort som Karil är tillbaks."
Men sen är han ju oxå Cirefalier och dom bryr sig inte så mycket om "Varför" ... mer om "Hur kan jag utnyttja detta för att det ska gagna mig mest?"
MvH
Kullendorff
"För övrigt anser jag att NeoGames kan börja ge oss rimliga releasedatum"