Nekromanti Improviserad magi??

Tesfforp

Warrior
Re: Det blev lite fel!

Det jag skriver här Då kan man väl lägga på effekten beröring. Det är meningen att det ska stå då kan man väl inte lägga på effekten beröring. Jag kan tyvärr inte ändra mitt förra inlägg för att ändringstiden löpt ut.

Tesfforp, har drakar nu!

Marcus J

Hero
Re: Improviserad magi: Helt underbart =)

Jag tror att man får ett stridsutmattning varje runda man besvärjer.

Annars så kan man ju säga att man får ett per "handling" dvs ett per alstring, transformering och vävning. Då så hade han fått 10-15*2 i stridsutmattning.

Den nekrotropiska förmågan heter "Kraftnod" och är en rang 4 förmåga. Den gör den vandöde högmagisk för nekrotropi (-ob1t6 på alstringsslaget) och att man kan alstra 6 filament per runda från den.

Vi brukar köra med att alstring från vandöda gör att de får ob1t6 i trauma och att man bara kan alstra den vandödes rang filamnet/runda. Då får kraftnod den extra effekten att den skadan inte apliceras och man kan alstra 6 filament eller den vandödes rang filament beroende på vilket som är högst.

Säger Marcus som deltagit i en numera nerlagd nekromant kampanj.

Berfa

Veteran
Re: Improviserad magi: Helt underbart =)

Jag tror att man får ett stridsutmattning varje runda man besvärjer.
Då är det nått jag missat...hmm...vart läste du det?

Vi brukar köra med att alstring från vandöda gör att de får ob1t6 i trauma och att man bara kan alstra den vandödes rang filamnet/runda.
ok...låter som om det kan funka, men inte med min (observera detta är IMHO) magiteori. För enligt mig så är den vandöde "laddad" med ett visst antal filament för att fungera, tas dom bort så tas den vandödes livskraft bort. Har inte heller den boken hemma så jag kan inte säga vad som står där om det nu står nått om det där.

Men däremot kan man göra vandöda till artefakter och då kan man tillverka en kristall av honom/henne/det om man vill ha något att dra kraft ifrån. =)

/Berfa, som gärna diskuterar magi i all evighet =)