Nekromanti In the Dark

WanwaMacil

Veteran
Jag har en liten fråga, skulle vilja ha svar så fort som möjligt, eftersom att vi ska spela på onsdag (20/2). Det jag undarar är om någon vet något ställe där man kan hitta äventyr till Bortom: Lögnens slöja eller till In the Dark. Vi har reglerna till In the Dark, men han som ska vara SL för det på onsdag (i övermorgon[!]) upptäckte att det inte var med något äventyr, som det brukar vara till reglerna, bara ett litet "prova-på-reglerna-äventyr". Detta är ju inte så bra om man ska spela och vi har inte överdriven erfarenhet, så att göra ett äventyr själva är väl lite sent att böra försöa sig på nu. Jag har letat igenom halva nätet efter både In the Dark äventyr och Bortom äventyr. Så om någon skulle kunna hjälpa mig så fort som möjligt så skulle det uppskattas.

Tack på förhand!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag rekommenderar dig dock att svänga förbi Mindless Gamings hemsida och där ladda ned Jelufrid. Nu har i och för sig julen varit, men det borde fungerar ändå. Det är ett komplett äventyr och även om färdiga karaktärer följer med där så går det utmärkt att spela med sina egna om man hellre vill det.

In the Dark var bara ett regelsystem och under den tiden fanns det dessutom ett flertal äventyr på nätet. Dessa håller på att konverteras och redigeras nu så att de både ser ut och funkar till Bortom. De kommer komma upp fler berättelser på hemsidan framöver.

Lycka till med spelet!

WanwaMacil

Veteran
Tack så hemskt mycket, tyvärr hittade jag äventyret två minuter innan jag lästte inlägget, så det var ju inte till så stor hjälp, men tack i alla fall :gremsmile: vet du/någon något annat ställe där man kan ladda ner äventyr som fortfarande är till In the Dark?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Eftersom jag skrivit dem flesta borde jag veta det. Jag har förhoppningsvis fått bort de flesta berättelserna från nätet. Skälet? För att språket var hemskt i dem och de kunde tweakas storymässigt. Jag arbetar dock så fort som möjligt för att få ut det.

Tårarnas bägare (The Tears She Cries...) är först ut och kommer att läggas upp efter CalCon (som utspelar sig nästa vecka om jag har datumen rätt i huvudet). Efter GothCon kommer det nyskrivna Den femte kolonnen att läggas upp. Övriga aktuella revideringar är berättelsen Leka med elden (Curiosity Killed the Cat) som ska redigeras klart under mars är det tänkt och sedan ett pågående arbete med Noas sista drag (Legacy of Legion). Det sistnämnda kommer dock ta sin tid då råtexten ligger på 150 sidor.

Fler berättelser kommer följa och lättaste sättet att få reda på det är att hålla koll på Bortom-bloggen.