Nekromanti [inbördes beundran alt vansinne] Hell, Xhakhal!

Nightowl

Champion
Genom intensiv koffeinkonsumtion har jag kommit i kontakt med Det Svarta, den ultraterrestriella dimensionen för extrem vakenhet, och lyckats utröna Xhakhals (hell!) SANNA IDENTITET!

Hon (hell!) är i själva verket en uråldrig pretoltekisk indiangudinna, Marsvinens Moder. (Möjligen identisk med en av många avancerade utomjordingar som besökte Jorden på den tiden - se herrar Dänikens och Ickes teorier - troligtvis en av de reptiloida Sheti som Hopi-indianerna kände till.)

Med tanke på marsvinens enorma betydelse för vårt konsumtionssamhälle bävar jag inför vad den försvunna dyrkan av Xhakhal (hell!) kan komma att betyda. Som påvisats av flera extremt trovärdiga antropologer gick ju sagda pretoltekiska civilisation under pg av proteinbrist som ledde till utökad kannibalism och benskörhet, givetvis eftersom marsvinsskörden slog fel.

Jag föreslår därför att vi alla upprättar ett altare till Xhakhal (hell!) och offrar lämpliga kroppsvätskor genom att sticka hål på blodfyllda hudflikar, gärna i samband med lite marsvinsfoder. Jag kommer att föregå med gott exempel men måste sluta jobba först eftersom jag är tvungen att vara religiöst obunden på jobbet och ett altare till Xhakhal (hell!) kunde få lokala sekter i Arvidsjaur ägnade åt t.ex. Marduk, Tezcatlipoca eller Magna Mater att ta illa upp, med arga insändare till Pite-Tidningen som följd. Men sen!

Hell, Xhakhal! (hell!)

Erik, nyfrälst

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Ave

Ave Nattuggla.

Tyvärr måste jag göra dig besviken - Xhakhals sanna ursprung är en elvaårig flicka som skulle spela Baldur's Gate II, inte visste vad hon ville heta och blundade, slog på tangentbordet och fick fram Xhakalb. En enkel korrigering ledde till Xhakhal, och det såg ju coolt ut, tyckte elvaåringen och frågade sin mamma hur man uttalade det. Mamman sade "Typ som... Zak-all undefär". Detta lät fortfarande inte så ohäftigt, så det fick bli så.

Sedan, nyligen tolv år fyllda, ville hon heta något utan understreck eller siffror på internet, eftersom ALLA på Skunk hade sådana namn, och "Xhakhal kan jag ju använda, det var ju dessutom en rätt cool swashbuckler".

... ledsen att göra dig besviken, men Marsvinens Moder är nog någon annan. Det är möjligt att det är min egen ömma moder som lurade mig att man inte ALLS uttalade Xhakhal "Schakal"...

Samma moder lurade mig till Slagnäs, och tvingade mig att låna böcker på Arvidsjaurs bibliotek, så det kan hända att hon hade för avsikt att låta dig komma till denna insikt, men du felsiktade lite och applicerade lösningen på hennes äldsta dotter istället.

SÅ du gör nog bäst i att akta dig, annars kommer min mor, som också är alla marsvins Moder, efter dig för att skälla ut dig, då du korrekturläst dåligt.

Nightowl

Champion
Omö...

...jligt!

Kaffet kan inte ljuga! Inled mig inte i frestelse! Jag har befunnit mig i ett heligt kafferus sedan surströmmingspremiären och har nu uppnåt DET SVARTA!

DET SVARTA LJUGER INTE! HELL, XHAKHAL (HELL!), ALLA MARSVINS MODER!

Erik

Johan K

Gammal & dryg
Ähum, vadan denna spontangrej nattugglan ??
Vad har jag missat nu ? jag menar, träffade ju Xhakhal på GothCon & hon var ju trevligheten själv juh... :gremwink:

/ Johan K, som kanske missade nått... :gremshocked:

Nightowl

Champion
Klockan är 16:30+ och det är onsdag!

Ni vet väl vad det betyder?

Det är dags för den heliga halvfempåonsdagsdansern till Xhakhals (hell!) ära!

Boom shakklakkalakka boom shakkalakkalakka...

Erik, påminner (hell!)

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Äh vafan, jag är på

Jag har ju ingen religiös tillhörighet, så jag kan lika gärna hänga på. Får jag någon schysst titel? Ämbetsdräkt? Får jag dia direkt från urmoderns bröst? Nånting?

Hell!

- V