Nekromanti Inbjudan till Star Trek-rollspel

Zebmac

Veteran
Jag vill härmed högtidligt inbjuda alla Star Trek-intresserade rollspelare till ett svenskspråkigt nätbaserat rollspel av typen play by mail , även kallat SIM.

Året är 2375 (samtida med TV-serierna Deep Space Nine och Voyager), Alfakvadranten förvandlas av Borgerna och Dominion till en krigsskådeplats av aldrig tidigare skådat slag. Ovanpå dessa gissel, börjar en hittills okänd uråldrig ras, med starka telepatiska krafter infiltrera Starfleet, för att ödelägga organisationen från insidan. I desperation etableras en hemlig allians mellan de flesta raserna i Alfakvadranten. Unionen resulterar i samkonstruktionen av en experimentell rymdstation, hemligt belägen någonstans i den neutrala zonen mellan Romulansk- och federationsrymd. Rymdstationens primära uppgift är att fungera som en säker tillflyktsort där representanter för Alfakvadraten kan samarbeta i självbevarande syfte. Nu är det din tur att komma ombord...

Ta rollen som en rättfärdig Starfleetofficerare, våldsbenägen Klingon eller kanske intrigerande Romulan ombord på Federationens prototypiska rymdstation Starbase Prime eller något av dess tillhörande skepp! Beama dig ombord på vår hemsida för att ta reda på mer om hur rollspelet fungerar rent praktiskt. Mönstra sedan på, så möts vi snart därute vid den yttersta utposten! http://beam.to/starbase_prime.se

(Kommentarer på hemsidan mottages också tacksamt)

Mikael Karlsson/ Captain Harold Bixby, Commanding Officer
Starbase_prime@hotmail.com

Zebmac

Veteran
De förhållandevis enkla reglerna beskrivs på hemsidan, och man introduceras självklart in i rollspelet av arrangörerna. Det viktigaste är att man har fantasi och kan skriva utifrån den och att man vet lite om vad Star Trek innebär. Hoppas du mönstrar på!

Mikael / Captain Harold Bixby, Co, Starbase Prime

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag har försökt, men din hotmail-brevlåda verkar vara överfull. Jag har skickat ett mail till en av dina medarrangörer istället.
Hur pass aktiva är ni? Vilka äventyr har ni upplevt? Vilekn sorts karaktärer söker ni?

Zebmac

Veteran
Hmmm... min hotmail har förvisso varit lite full på sistone, tack för påminelsen! Nåja, hur som helst svar på dina frågor:

Vad gällande aktiviteten i SIMet kan jag ju säga att det går upp och ner, under September månad slog vi rekord med 125 inkomna mail, men i genomsnitt ligger vi på ett 60-tal.

De äventyr som utspelat sig hittils är av varierat slag, eftersom det är en löpande handling finns det egentligen inga klara gränser mellan äventyr eller avsnitt som du skulle ha hetat om det varit en TV-serie. Sammanfattningsvis har det varit away missions (Med strandsatta Starfleetofficerare på en frusen planet som aldrig blivit kartlagd), ett flertal personliga intriger som påverkat hela sin omgivning (Ex. den romulanske ambassadören som mördade en fånge som Starfleet hade i sitt förvar; och mirakulöst lyckades komma undan med det) och självklart har vår egen påfunna telepatiska ondskefulla ras tagit sig ombord och skapat kaos. Det har även förekommit ren action i form av en anordnad kampsportturnering, och självklart en massa bråk i olika former. Personligen föredrar jag de personliga intrigerna och konspirerandet + att skapa förutsättningar till intressanta händelser längre fram genom att strö lösa trådar omkring mig.

De karaktärer, eller rättare sagt befattningar vi söker främst är inom medical, security, counselling och alla de befattningarna utanför Starfleet. Självklart går det bra att söka vilka tjänster som helst. Tactical, Transporting och Science är dock tillsatta, så om du väljer en sådan tjänst blir du underställd en annan deltagare. Ras och typ av karaktär du väljer är helt upp till dig själv!

/Mikael