What an Arv wants: II
Japp, som jag skrev i mitt förra inlägg så är alla idéer uppskattade, egentligen så vill jag hellre höra om sånt som jag inte ens tänkt på: Den där listan var mest ett sätt att få igång diskussionen.
"Den gamla kartan" gillade jag verkligen, passar bra gör det också.
Bra exempel på "Oförutsett händelse", och i kombination med Risings "Inget spelarspel" och "Filmregel" kan man nog få en bra svårighetsavägning: Det svåra blir inte att slå alla gömma slag och så, nej det är bara fånigt, utan att planera och sedan lösa situationer som dyker upp.. (Även om jag inte riktigt vet hur jag ska realisera "Inget spelarspel" förutom att ge giriga rollpersoner svårt att hålla fingrarna i styr.. Men jag kommer nog på något.)
Det där med att dela upp rollpersonerna är jag helt klart för, precis som jag skrev i mitt förra inlägg. Det vore verkligen kul att låta rollpersonerna synkronisera sig på olika platser under vissa moment, till exempel någon står vid en port när någon annan drar i en spak, någon håller utkik, meddelar dom andra när vakten kommer, någon annan uppehåller honom, och den tredje smiter in.. Lite lemmings-känsla kanske , men det var tanken på synkroniserad infiltration som fick mig sugen på ett sådant scenario från första början..
Tackar, tackar.
Japp, som jag skrev i mitt förra inlägg så är alla idéer uppskattade, egentligen så vill jag hellre höra om sånt som jag inte ens tänkt på: Den där listan var mest ett sätt att få igång diskussionen.
"Den gamla kartan" gillade jag verkligen, passar bra gör det också.
Bra exempel på "Oförutsett händelse", och i kombination med Risings "Inget spelarspel" och "Filmregel" kan man nog få en bra svårighetsavägning: Det svåra blir inte att slå alla gömma slag och så, nej det är bara fånigt, utan att planera och sedan lösa situationer som dyker upp.. (Även om jag inte riktigt vet hur jag ska realisera "Inget spelarspel" förutom att ge giriga rollpersoner svårt att hålla fingrarna i styr.. Men jag kommer nog på något.)
Det där med att dela upp rollpersonerna är jag helt klart för, precis som jag skrev i mitt förra inlägg. Det vore verkligen kul att låta rollpersonerna synkronisera sig på olika platser under vissa moment, till exempel någon står vid en port när någon annan drar i en spak, någon håller utkik, meddelar dom andra när vakten kommer, någon annan uppehåller honom, och den tredje smiter in.. Lite lemmings-känsla kanske , men det var tanken på synkroniserad infiltration som fick mig sugen på ett sådant scenario från första början..
Tackar, tackar.