Nekromanti Inbrott på DO

Tjyven

Veteran
Jag ska försöka gå in i do och tjyva.

Jag ska göra det mest för att visa att jag kan och få respekt å sånt. Jag planerar att gå in och sno ett par snygga DO solglasögon och en take em out.

Nu undrar jag om nån kan hjälpa mig med det. Nått tips eller nått sånt.

//Tjyv

Nalle med AK4

Swordsman
Ska du tjyva i verkligheten eller i spelet?/images/icons/laugh.gif

Mitt bästa grundtips är att inte göra det. Det är svårt.
Men om du tvunget måste göra det, se upp för kameror och lådor med massor med cylindrar på som hänger i taket
(Om de ligger i lådor och är säkrade är de helt ok att ta).
Mina spelare har f.ö. trashat ett tyrell-lager och anfallit en fabrik för ett företag som jag inte kommer ihåg nu, så jag ser inga problem i att "röra om" lite i spelvärlden
Nalle

nexussix

Warrior
Var beredd att byta identitet efter inbrottet, tydligen kan DO killarna bli lite lätt griniga när folk snor deras saker!

Apropå Tyrell, chefen för Tyrell heter Dr. Eldon Tyrell, det vet ju alla! /images/icons/wink.gif

Duddmannen

Hero
Först och främst bör du skaffa dig en rejäl skyddsdräkt. Jag skulle rekommendera en FAD/3M A3S-Combat. Den har inte den bästa skyddsklassen i spelet men har ändå två stora fördelar. Den första är att den är Flexibel, du kan alltså röra dig ganska så obehindrat i den. Den andra är C-skyddet. Man vet aldrig, det KAN komma några laddningar nervgas.

Glöm inte att köpa handskar, stövlar och hjälm också. CWS M211 Gloves, CWS M311 Boots (båda C-skyddas för dubbla priset) och kanske en snygg NA NACH System3 (tung och stel men skyddar HELA huvudet).

Så till beväpningen. Ett allmänt tips är att få tag i vapen som har stort magasin men i sig är litet. Anledningen är ganska enkel. Om man bär ett litet vapen, kan man ta sig fram även i trånga utrymmen utan att riskera att inte kunna skjuta. Ett stort magasin betyder få omladdningar. Kom ihåg att hög eldhastighet = många omladdningar.

Med detta i åtanke föreslår jag H&K MP4000 A3. Använd gärna kulor med urankärna OM DU HAR RÅD. Vanlig helmantlad fungerar annars lika bäst. Glöm inte att köpa flera kassetter! Det sista du vill är att stå utan ammo.

Storuggla

Champion
Oj då. Tja, börja med att se upp för följande: Vakter, vakthundar, rörelsedetektorer, IR-detektorer, fönsterlarm och dylikt.Sedan kan man ju vänta sig kodlås, retinascanners, fingeravtrycksläsare, övervakningskameror, väggsensorer och patrullerande vaktpatruller.Inte för att vara en glädjedödare, men jag skulle nog skaffa mig ett bra testamente först... Storuggla, som anser gäss ett ypperligt larm.

Tjyven

Veteran
Pängar

Det låter typ...... DYRT! Vad är ett bra sätt att skaffa mycke me pengar för att ha råd? Vad är den mest vinstgenererande sortens tjuverí troru?

/Tjyv

Duddmannen

Hero
Re: Pängar

Stjäl nämnda grejor direkt istället. Du slipper leta upp en hälare för att avyttra stöldgods och du slipper leta reda på en skum vapenhandlare... nej visst ja, du måste ändå hitta vapenhandlaren. Men du slapp hälaren!

Mr Pickadulver

Veteran
Helt ärligt så tror jag aldrig du ens skulle hitta till deras fabriker. Är inte de typ i atombombs säkra grottor uppe i de skandinaviska fjällen? Sen skulle du aldrig komma in ändå, inte du plus din armé. Att din SL ens tillåter dig försöka är löjligt. Hade jag spellett dig hade du dött innan du han säga: "DO". Lite realism tack! detta kanske var ett trist svar, kanske till och med lite elakt, men det är min åsikt.