Okej nu börjar jag kvicka till efter en mycket rolig 50-årsfest!
Jag tycker att det här spelet fortfarande svår att begripa sig på. Så här går tankarna just nu:
Impetigo börjar rycka upp sig och jag gillar hur han har börjat analysera läget. Ganska skarpa iakttagelser rörande LJS. Han faller i misstankegrad.
Larsson måste ju vara grön men jag tycker ändå att han ger ett nervöst intryck. Behöver läsa mer.
Sidd är ju mystisk och inget har han skrivit om vare sig befälstitel eller -ordning. Jag tyckte också att Larssons och Sidds konversation i R1 verkade lite iscensatt.
Xyas, RasmusL och Vimes sitter ihop pga PM-gate, men det kanske är dags att syna den kedjan.
Empiricus ger ett förnuftigt och givande intryck. Han är grönast i mina ögon just nu.
* * *
Varför inget nattmord? Tre alternativ: 1) Väktaren lyckades väkta. Isf ska väktaren INTE säga något eller outa. Vänta till kommande rundor.
2) Någon annan förmåga *störde* nattmordet.
3) Ulvarna har inget nattmord R1 eller kan inte genomföra nattmord pga någon obskyr omständighet. Här hade jag velat förstå mer om tex befälsordningen spelade in. Kanske sker nattmord med fördröjning?
Jag behöver läsa mer och verkligen ta ett nytt grepp om spelet. Kommer ta bort min röst från Impetigo som spottat upp sig.
Visst vore det givande med två drev? Då kan byn i R3 se vem som tog ställning till vad.
Vad tror ni om att ställa Larsson/Impetigo/Sidd mot tex Xyas/Vimes?
DET tror jag skulle ge matnyttig info.
RÖST: INGEN