Basenanji
Postd20modernist
Samma som Vimes: Sidd eller Impetigo.
Om jag ska fokusera på hur jag tycker att folk har spelat så:
Jag: lite, försökt hacka spelet (dumt av mig, ska sluta), förvirrad och bidrar efter förmåga.
Vimes: klarsynt, drivande, läskig. Tillsvidare vill jag ha kvar honom, men han grönas av sina kopplingar till
Xyas: förskräckligt lite som vanligt. Men det här är hans stil och han brukar komma igång efter ett tag. Grön pga Vimes/RasmusL.
RasmusL: grön pga pm-gate. Även OM det funnes alibiroller
Bybo-Larsson
Om jag ska fokusera på hur jag tycker att folk har spelat så:
Jag: lite, försökt hacka spelet (dumt av mig, ska sluta), förvirrad och bidrar efter förmåga.
Vimes: klarsynt, drivande, läskig. Tillsvidare vill jag ha kvar honom, men han grönas av sina kopplingar till
Xyas: förskräckligt lite som vanligt. Men det här är hans stil och han brukar komma igång efter ett tag. Grön pga Vimes/RasmusL.
RasmusL: grön pga pm-gate. Även OM det funnes alibiroller
Ett tankeexperiment.Sen behöver du inte nödvändigtvis outa din roll fullt ut. Det måste du själv avgöra. Har du rollen "Superhemlig operatör - blir din roll känd auto-förlorar byn" ska du förstås inte outa den oavsett hur mycket folk tjatar. Det där får du lösa utifrån eget huvud. Det verkar dock osannolikt att drevet kommer att vända om du inte ger något mer. Sedan hur mycket du ska ge måste ju vara en avvägning mellan vilken eventuell skada informationen gör byn och hur sannolik det är att den kommer vända drevet.
Bybo-Larsson