Så där, I'm back.
Får först ursäkta mig för att jag inte varit bra på att dra mitt strå till stacken denna runda. Mitt irl-liv har gjort att tiden för spelet här varit minimal, och när jag väl suttit och läst eller skrivit har det varit slarvigt och ofokuserat.
Har äntligen fattat RasmusLs "pm-hack". Det jag reagerade på, och först trodde, var att det skulle vara något liknande i stil med det Vimes gjorde i varulvars kyrkogård. Där lyckades han överleva en hängning genom att visa att ett ord skilde sig mellan hans PM och den allmänna rollbeskrivningen. Det som Rasmus syftade på var ju helt inom ramarna för okej spel (och något jag inte alls fattade eftersom jag inte var vanlig soldat med samma typ av kanske/kanske inte-förmåga).
Med dessa nya glasögon verkar Basses agerade jätteskumt. Finns ju flera bra sätt att svara på RasmusL på. Låt oss kolla hur han gör.
RasmusL säger att han vill hacka PM i post 18, runda 1.
Basse lyfter detta i post 40, men skriver bara "att RasmusL vill hacka spelet är grönande".
I post 62 säger Basse att han förstår RasmusL och hänvisar tillbaka till vad han skrev i post 15:
Först trodde jag att befälstitlarna följde med de deltagare som fått dem (LJS och Sidd), men nu börjar jag lura på om det kan vara så att Deltagare1=Plutonchef oavsett vem som är Deltagare1.
Då skulle ju en rimlig mekanik vara typ: "Om DU blir plutonchef låses Förmåga X upp"
Kanske också att någon har förmågan att "beordra rekryt" dvs flytta folk upp och ner i befälsordningen?
Om man inte vet om man har förmåga eller ej så är det mest lämpliga att tro att man får det när man går upp i level.
Jag tycker därför
tyvärr att Basse trots allt verkar grön ... och jag säger
tyvärr eftersom jag verkar vara andrahandsalternativet att röstas ut. Det hade ju varit skönare att se honom som röd och få bort röster från mig. Fan också.
Jag har förstått av den allmänna diskussionen att Vimes, RasmusL och Sidd är bästa kompisar och grönar varandra. Då blir det ju bara Empi kvar?
Jag skall försöka läsa honom, men har spontant inget case där. Oavsett vilket röstar jag självklart på honom (eller Basse) ifall det står mellan någon av dessa herrar eller mig.
Tillsvidare:
Röst: Empiricus