Nekromanti InDesign?

talgboll

Rollspelskollektivet
Testade en gratisonlinetjänst för konvertering och det funkade väldigt bra. Tack! Ska fundera på det. Word känns fortfarande väldigt stelt och fyrkantigt men fan, kan funka!

Sapient

Swashbuckler
talgboll;n192389 said:
Bra fråga! Jag har använt Word väldigt mycket och tycker sättet att hantera text+bild är bökigt. Det känns inte tillförlitligt. Efter de gjort om Word nästan hatar jag det haha
Ja, det har stoppat in så jäkla mycket "paneler" (eller vad de nu kallas) som eg bara är knappar till makron - som kanske i bästa fall gör ungefär som du vill.

Det kan funka i många enklare dokument, förvisso. Men det skapar samtidigt fler steg mellan användaren och de kontroller som behövs för att verkligen kunna göra det en vill på egen hand.

talgboll;n192389 said:
Det bär emot att använda det. Jag tycker också att de gånger jag konverterat från Word till PDF så har det alltid blivit fel. Saker blir inte exakt så som i Worddokumentet MEN går det att komma runt vore det ju GULD eftersom jag inte behöver behöver lära mig ett nytt program.
Det finns några saker jag märkt som bryter WYSIWYG-effekten. Bla att inlagda avsnittsbrytningar mm sällan stämmer med de verkliga sidbrytningarna exakt. (Iaf inte med alla dolda tecken - stycketecken etc - synliga, för Word kan tydligen inte ta hänsyn till att dessa inte är "verkliga"... Men ska en jobba med layout i dokumentet, så behöver de vara synliga...)

Annars tycker jag det funkar som det ska, så länge allt "låses" med kontroller etc och inte är inställt på att flöda runt lite hur som helst.