Nekromanti Indestruktibilitet hur den kan fungera

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Perpetuell Indestruktibilitet
Indestruktibilitet fungerar på så sätt att den definierar varje partikels plats i ett objekt och om
objektet skulle brytas eller gå sönder så repareras objektet sig själv i och med att varje partikel
från objektet söker sig till sin rätta plats på en Atomisk nivå och genom processen lagrade
energier reparerar objektet.
Detta kostar den Alkemiska processen energi så varje reparation minskar mängden energi som
Perpetuell Indestruktibilitet kan använda sig för att reparera.
Detta gör att ett objekt ej kan förstöras genom eld, våld, syra eller liknande.
Magi kan genom att den omdefinierar hur objektets partiklar ska sitta förstöra eller förvrida ett
objekt som har Perpetuell Indestruktibilitet i sig.
Praktisk funktion ett objekt som har i sig Indestruktibilitet har BRYT*2 antal reparationer innan
processen upphör att fungera.
Exempel En dolk med bryt på 5 och vikt på 1kg har en Indestruktibilitet på 2 magnituder i det
är precis så många magnituder som krävs.
Regelmässigt betyder det att Indestruktibilitet kan reparera dolken upp till BRYT poäng 10 grr
innan den upphör att fungera.
Men skulle man ha satt in dubbla mängden magnituder av Indestruktibilitet skulle den kunnat
reparera dolkens BRYT poäng 20 grr innan den går sönder.
Men om man hade en dolk som har BRYT på 15 och vikt på 1kg och Indestruktibilitet i sig
med 2 magnituder det betyder att processen kan laga dolken BRYT poäng 30 grr innan
processen upphör att fungera.
Spelmässigt varje gång dolkens bryt minskar med ett poäng minskar Perpetuell
Indestruktibilitets reparations poäng med ett poäng den har objektets BRYT*2 reparations
poäng i sig.

Nu sitter folk här och skriker MEN då är Perpetuell Indestruktibilitet inte evig.
Nej det är den inte MEN en magiker kan genom att Ladda Ackumulator åter ladda Perpetuell
Indestruktibilitet eller genom att demonisk aggregat som automatiskt laddar processen göra den
”permanent oförstörbar”
 

Gorion

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
152
Location
Östersund
Ja tycker att du skrev bara en massa svammel.
Varför inte låte det vara som det är?
Dom på Neogames har säkert en bra anledning varför
dom har gjort som dom gjort.

Låt det vara som det är.

Ps. Inget personligt

//Gorion
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Det är möjligt att de på Neogames har en bra idee om hur den ska fungera MEN de vägrar att svara på frågor angånde Indestruktibilitet hur den fungerar och hur det kan komma sig att BRYT och absorvation PÅ HUGG, KROSS, STICK inte ökar trots att objektet nu är oförstörbart..

Så alltså man kan hugga igenom krossa och sticka sönder ett objekt som har INDESTRUKTIBILITET i sig MEN objektet går inte sönder allstå antagligen blir objektet flexibelt som tyg eller gummi eller så blir det så att när det blir hål i objektet lagar sig det av sig själv.
Detta har Neogams inte svarat på så jag beslöt att förbättre INDESTRUKTIBILITET så att det skänns mera Eon liknande magi.

Jag har tänkt över och tycker att att den ska ha typ BRYT*1+100 poäng att laga BRYT med inte BRYT*2 poäng.
Så nu blir det lönt att lägga indestruktibilitet även på sköra och glasiga objekt.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Här kommer mitt förslag, som dock inte är officiellt.

Svärdet går aldrig _genom_ rustningen, utan färdas förbi det, kanske i en annan dimension. Det är ju magiskt trots allt! Svärdet har aldrig trängt in i rustningen men rustningen har fortfarande hindrat det en del.

Svammel?

/RipperDoc
<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Suspekt

Bara för att materialet inte går sönder så innebär ju inte det att det inte kan ändra form. Pansaret böjs helt enkelt in i (emot) armen (t ex) och orsakar klämskador motsvarande den reducerade skadeverkan.
Men det är knephight det där...

/Sir Foilan - Perpetuell indestruktibilitet finns inte...

"A dark seed of evil is grown"
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Suspekt

Men, om det ändrar form så hade det ju i vanliga fall ändrat dess hållbarhet. Ett bucklat pansar är mindre hållbart än ett i urspurnligt skick...
Men, som sagt, det är en jobbig effekt, som kanske borde ses över. Har haft planer ett tag att så att säga revidera magin i Eon lite.

/RipperDoc
<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

asmodean_2

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
12
Location
Luleå
>ja tycker att du skrev bara en massa svammel.

Personligen tycker jag det är en ganska vettig punkt hatten tar upp. Ett föremål med indestruktibilitet är oförstörbart enligt beskrivning. (Såvida man inte tar bort effekterna från föremålet). Rustningar som är oförstarbara skyddar inte mer än vanligt, etc...Lite skumt.

Att låta perpetuell indestruktibilitet få ett visst antal 'poäng'att reparera bryt med är väl i det fallet ganskja rimligt, även om det i realiteten inte blir mer än att du har 2 'BRYT' att hålla reda på. Men, men...Man kan inte få allt.

> Låt det vara som det är.

Det är ingen som försöker -tvinga- ngn att använda den här iden, gillar du effekten som den är, ändra den inte. As simple as that. :)

Dvärgisk Trukh-safari: We aim to please and shoot to kill!
 

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
Antagligen...

<I>Dom på Neogames har säkert en bra anledning varför
dom har gjort som dom gjort.</I>
För att dom inte tänkte efter före? Dom kom på den på en firmafest? ' :o) tja... i vilket fall.. som krille säger, det är kankse Den störste balanstipparen i Eon.. fast Jag gillar den :o) (även om det är som i en egen liga)
 

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
Atomer, atomer.. överallt atomer (nja)

Om man böjer nånting så måste man juh flytta omkring en massa atomer å grejjer.. kan man flytta atomer så kan man juh flytta dom mer, å kan man flytta dom mer.. så kan man nog ta snder grejjen.. fast som sagt.. det är juh maaagiskt. Kanske fungerar som ett kogelat.. pulver som inte kan separeras ' :o) knepigt.
 

asmodean_2

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
12
Location
Luleå
Re: Atomer, atomer.. överallt atomer (nja)

"m man böjer nånting så måste man juh flytta omkring en massa atomer å grejjer.. kan man flytta atomer så kan man juh flytta dom mer, å kan man flytta dom mer.. så kan man nog ta snder grejjen.. fast som sagt.. det är juh maaagiskt. Kanske fungerar som ett kogelat.. pulver som inte kan separeras ' :o) knepigt."

( pseudo magi-teoretiskt-vetenskapligt skitsnack )

Kan ju vara så att effkten lägger ett nomotropiskt fält runt själva prytteln. När den går sönder (exempelvis ett svärdshugg genom rustningen) reparerar fältet detta (då trasigheten bryter ordningen). Då kan man enkelt hugga igenom en rustning med PI* då den repar sig själv efter incidenten. Man kan också applicera hattens ide om BRYT+100 lagnings-poäng, så många poäng BRYT kan fältet repar innan det är slut.

( /pseudo magi-teoretiskt-vetenskapligt skitsnack )

Tja, jag varnade iaf. :)

Dvärgisk Trukh-safari: We aim to please and shoot to kill!
 

asmodean_2

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
12
Location
Luleå
Re: Atomer, atomer.. överallt atomer (nja)

Ooops....PI* = Perpetuell Indestruktibilitet (om ngn nu inte kunde gissa sig till det) :)

Dvärgisk Trukh-safari: We aim to please and shoot to kill!
 

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
NEJ!! Absolut NEJ!

Men då kan man juh helt enkelt ta sönder saken genom att ... ta sönder den... applicera mer våld och skilj bitarna från varandra, gräv ner dom i... oooh... vänta.. hur blir det med krafterna här? omvänt proportionellt mot avståndet dom är ifrån varandra i kvadrat och direkt proportionellt mot arean på brottytan?* ... och vad är så perpetuellt oförstörbart med det? Sönder är sönder!

*nåt i stil med
F=kA/r<Sup>2</Sup> ? coolt...
 

asmodean_2

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
12
Location
Luleå
Re: NEJ!! Absolut NEJ!

"Men då kan man juh helt enkelt ta sönder saken genom att ... ta sönder den... applicera mer våld och skilj bitarna från varandra, gräv ner dom i."

Tja, man ksall ju hinna också. :gremsmile: Jag tänker mig inte precis en re-assemblering av prytteln a'la T2-smält-metall-droid. :)

"hur blir det med krafterna här? omvänt proportionellt mot avståndet dom är ifrån varandra i kvadrat och direkt proportionellt mot arean på brottytan?"

Krafter? Töcke tjafs...Här använder vi -magi-! :)
Tja, det är klart, att en fet-explosion eller liknande som sprider bitarna borde försvaga den ihopsättande kraften...Och då tycker jag nog omvänt-proportionell mot avståndskvadraten duger så gott som ngt annat. :)

> och vad är så perpetuellt oförstörbart med det

Inget, och det är väl själva vitsen med det hela. :)
Dock ett föremål som kan repa sig själv snabbt, och ganska ofta och därmed blir svårt att häva sönder.

Dvärgisk Trukh-safari: We aim to please and shoot to kill!
 
Top