Och intressantare är vad som krävs för att en liknande utveckling ska ske i Sverige? Jag känner mig attans sugen på att gå ur Sverige och framför allt EU, speciellt efter senaste sneak-odemokratiseringen.Man undrar ju hur det här kommer att sluta?
Wanna bet? Jag tror att det kommer att bli en reaktion när de slutar betala skatt.Inte mycket kommer hända.
Tja, säg inte det. Titta på efterverkningarna av insatser som de i Waco eller Ruby Ridge.Att polisen ger sig in mot en liten skara extremister definierar jag inte som "mycket". Det jag menar är att det knappast kommer leda till några politiska omvälvningar.
Och? Det är lättare att få en attack mot en kult att försvinna juridiskt, och trots det misslyckades man i Ruby Ridge.Du förväntar dig att det går dithän? Det här är ett politiskt utspel, inte isolerade kulter.
Är de inte? Hur vet vi det innan de prövats i rätten? Jag tycker att det låter rimligt att de kan rivas upp, och utan avtalen så är det väl rimligt att allt som bygger på dem också faller.De har inte juridiken på sin sida. De avtal de refererar till är inte längre på något vis relevanta.
Fast de tillhör Lakota, även om de inte är allihop, och det är vad de valt att kalla sig själva.Dessutom, referera inte till dem som "Lakota" -- varken stamstyret, reservatstyret eller majoriteten av folket är med på detta.