Nekromanti Indielir i Örebro

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Och visst gick det bra att lira Det sjätte inseglet. Tack för en trevlig spelomgång med ett lyckligt (!) slut. :gremwink:

Genesis

Ni dés ni maître
Robert Jonsson said:
Tack för en trevlig spelomgång med ett lyckligt (!) slut. :gremwink:
Tja, om man tycker att zombie-Hitlers kompletta erövring av Europa är lyckligt så ...

Japp, vi lirade D6I med en återuppstånden Hitler som ständigt hot i bakgrunden (vi hade ju faktiskt aldrig med honom i en scen, vilket jag tror var bra). Min brittiske spion höll ut ganska bra men föll till sist för nazismens löften om makt och rikedom. Übereils kapten tror jag fick ett litet psykbryt när han insåg att han gått nazisternas ärenden hela tiden. Roberts fabriksarbetare var den ende som inte blev en skitstövel, men han begick sin beskärda del av hemskheter ändå, för att han inte kunde säga nej. Men till sist lärde han att stå upp för sig själv och blev den i Europa som verkligen sade nej till Hitler genom att organisera en motståndsrörelse.

Så. Nästa gång? Helg eller onsdag? Det vore kul om vi kunde ta en helg så att Draugen eller någon annan mer långväga gäst får det lite lättare. Nu vet jag att Über är upptagen i helgen, men han har ju varit med två gånger nu i alla fall. Är nu till helgen för snart?

Übereil

Swashbuckler
Den 16:e (och 18:e, men då möjligtvis bara på dan) är jag upptagen, i alla fall. Så det går faktiskt att klämma in något på lördagen.

Übereil

Jag behöver veta om vi ska lira i alla fall två veckor innan, helst 1 månad. Även om det bara är 1,5 timmes bussresa så måste jag ordna sovplats och planera in det mer.

Men ja, en helg vore awesome! Då kanske man kan lira två dagar samt lite längre pass?

Genesis

Ni dés ni maître
Draugen said:
Jag behöver veta om vi ska lira i alla fall två veckor innan, helst 1 månad. Även om det bara är 1,5 timmes bussresa så måste jag ordna sovplats och planera in det mer.
En månad kan du glömma. Det är nämligen såhär att jag bara har kontrakt på min lägenhet till slutet av september. Därefter åker jag ut och har jag inte hittat en ny lägenhet innan dess (verkar inte så troligt*) så åker jag ut och tvingas nog flytta tillbaka till Karlskoga, i alla fall tillfälligt. Men såhär: nu till helgen är väl kanske för tidigt, och nästa helg är det SSK, men helgen efter det, alltså 24:e-25:e? Hur låter det? Du kan självklart sova hos mig om du vill.

Men ja, en helg vore awesome! Då kanske man kan lira två dagar samt lite längre pass?
Gärna för mig. Får se om de andra nappar.

---

* Jag är 27 år, har hög lön, röker inte och har inga husdjur eller betalningsanmärkningar. Fortfarande helt omöjligt att få en lägenhet.

Genesis

Ni dés ni maître
Okej, nu har den här tråden varit död ett tag och det har inte blivit nå't lir. Jag har dock goda nyheter: Jag har kirrat en lya! Läget är något sämre än den jag har nu; stället ligger på Norr, i närheten av Svampen, så det är typ en kvarts promenad från Resecentrum. Men den är jättefin och till och med ännu lite större än den jag har nu (utrymme jag inte har någon nytta av, men jag tar vad som helst just nu).

Så jag kommer att vara upptagen med flyttning veckan som kommer och även veckan därpå, antagligen. Jag behöver kirra möbler innan vi kan rollspela där (man behöver ju typ ett bord och så). Därefter sätter vi igång igen, om det finns intresserat folk.

Jag har till och med, i enighet med konversationen med Draugen i den här tråden, funderat på att ha ett litet minikonvent över en helg, så att de som visat intresse men har långa avstånd kan komma och lira en hel helg och få ut litet mer.

Übereil

Swashbuckler
Just ja, du har ju typ inget som behöver bäras, annars hade jag erbjudit flytthjälp. Kul att du hittade en lägenhet i alla fall, nu bor du i närheten av ett par andra rollspelspolare till mig...

Robert har för övrigt också flyttat till stan. Han bor vid sjukhuset.

Übereil

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Härligt Genesis! Ser med andra ord som vi bär flyttlass samtidigt då. Det kommer att gå utmärkt att spela hos mig också framöver då allt är klart, men det är en rätt liten lägenhet så jag kan inte direkt inhysa ett minikonvent. :gremwink:

(Idén låter dock riktigt trevlig.)

Hellzon

Långsamma Vargen
Läge utanför centrum är ju rentav en fördel för tokar som bilar tvärs över landet. :gremwink: Håller utkik efter en helgtid.

Genesis

Ni dés ni maître
Så imorgon flyttar jag. Nästa vecka inhandlas möbler. Vi kan knappast lira hemma hos mig innan jag har ett bord. Veckan därpå vill jag spela.

Vilka är på och när kan ni? Vardag/helg? Tider? Möjlighet att dra med sig folk som inte hänger här?