Nekromanti Indierollspel på GothCon, trots allt!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Exacto.

Jag tänkte jag skulle delta med min Linköpingsgrupp. Hur ska man bära sig åt för att kunna identifiera andra forumsmedlemmar?

Så fort man vänder ryggen till så lyckas ni ställa till det med märkliga diskussioner om luvor och dessutom lyckas ni blanda in en administratör. Skäms på er. :gremsmile: Knepet är ju att skriva OT men på ett sådant sätt att tråden inte blir låst. Det är en fin balansgång och kräver mycket tankearbete.

Johan Granberg

Swordsman
Nämen

Du skrämmer mig verkligen Jonas...
Om inte annat borde man ju kunna lista ut det av namnet tyker jag. Såvida du inte trodde att det var ett konvent enbart för gothare :gremsmile:

Och din groteska användning av smileys förtsätter den också, ser jag hehe.

Balderk

Swashbuckler
Re: Ja, men var är Gothcon? (okunnigheten spökar)

Okej... Tack

/Herr Balderk, skrämmer folk också tydligen :gremsmile:

Balderk

Swashbuckler
Re: Nämen

Och hur fan ska jag lista ut att det är i Göteborg? Hur? Goth och Göteborg är inte så där jättelikt tycker jag... kunde lika gärna ha verit på Gottland eller nått.

/Herr Balderk

Oldtimer

Slava Ukraini!

Jaja, försök själv hitta på ett konventsnamn lite snabbt medan man sitter i telefon med Albie Fiore på White Dwarf-redationen. "Hmmm... Konvent i Göteborg... Convention in Gothenburg... Gothenburg Convention... GothCon!"

Se, blev väl inte så dumt va? :gremsmile:

/Mikael

Eksem

Champion

Jag kan ju nämna att personer bevandrade i s.k rinkebysvenska hade haft väldigt roligt åt ett GötCon, så jag tackar för att det inte blev så :gremwink:

Balderk

Swashbuckler
Re: Det Krille sa...

Ja, kanske det... men jag brukar inte tänka på de engelska namnen på svenska städer särskilt ofta... Sedan har ju du bott där, och har alltså lite intresse i staden :gremsmile:

/Herr balderk, gjorde inte kopplingen alls

Balderk

Swashbuckler

Jo, förvisso är det ett bra namn! låter lite häftigt...

Så du är arrangör eller nått?

/Herr Balderk

Oldtimer

Slava Ukraini!

Så du är arrangör eller nått?

Jag är faktiskt en arrangör på GothCon... för första gången på mycket länge. På det tiden namnet blev till (inför GothCon IV) var jag en av de huvudansvariga för GothCon.

De tre första GothCon hette faktiskt inte GothCon utan "Konvent '77", "Konvent '78" respektive "Konvent '79". Inför "Konvent '80" fick jag i uppdrag att sätta in en annons i White Dwarf om evenemanget. Därav mitt samtal med Albie Fiore. Hans kommentar till namnet "Convent 80" var mest chockerad tystnad... :gremsmile: (convent = nunnekloster)

Därav det plötsliga namnbytet.

/Mikael

Johan Granberg

Swordsman
Lägg ner ot:andet nu! [försök till stopp]

Jag brukar inte heller tänka på dem särskilt ofta, men i ett sånt här sammanhang borde det ju vara rätt uppenbart.
Hursomhelst kan man väl knappast säga att jag har mer intresse i staden än du har bara för att jag bott där de första åren av mitt liv så det argumentet håller inte riktigt. Jaja, det här är ju rätt onödigt att dískutera så jag tycker vi sätter stopp här. Du brukar ju vara en riktig rackare på att rejsa iväg i oändliga ot-debatter vad jag har förstått :gremwink:

Sodivra

Champion
Nu e ja me..

Ok, jag är med, men inte Krille tydligen.. Ska vi köra på, och bestämma lite i den gruppen då?

Snow

Swashbuckler
Jag är på

Det finns dock en viss risk att jag är i Indien då... så helt säkert är det inte. :-(