De två som jag varit med om var rätt lösa forum där folk fick bolla idéer. Första hölls av konventet inhysta rävar till spelledare (tror det var Oscar, Calle och Mås tror jag den tredje kallas) som inledde med att prata om sina vanor och erfarenheter och därefter öppet forum där folk bollade tankar och erfarenheter. Det andra höll jag i själv, och var en renodlad brainstorm i ämnet (rätt mycket andra biten av det första), hade en del ämnen förberedda att tänka över, men listan fylldes på rätt enkelt.Hur har de här seminarierna funkat, vem har hållit i dem, hur länge har de hållt på, och sådär? Spelmakarseminarium vore intressant, men då skulle man verkligen vilja ha dit en "riktig" spelmakare som kunde agera dragplåster. Med "riktig" menar jag någon som faktiskt lyckats publicera ett spel som folk spelar, till skillnad från mina egna dogmaskapelser.
Tror att båda grejerna låg i slottar mellan, eller mot slutet av pass så det inte skulle krocka med spelande.
I mångt och mycket blir det lite samma sak som det här forumet, fast mindre påhopp och artigare ton. Kan också vara kul för oss som är mer pratiga än skriviga.
Har för mig att LinCon även haft föreläsningar, där de hyrt (eller haft det idiellt?) publicerade spelkonstruktöer som berättat hur de har gjort. Har dock inte varit på någon av dessa själv. Sjävl föredrar jag en öppen seminarieform framför föreläsningar med en huvudföredragshållare, men det är ju bara min personliga smak.