Nekromanti Indierummet V

Sodivra

Champion
På GothCon 2008 så kommer indierummet tillbaka. Vi kommer fortfarande att spelleda Forgespel och gratisrollspel och det emellan. Det kommer fortfarande att spela på drop-in. Det som är annorlunda är att vi i år framförallt satsar på föranmälan.

Detta kommer troligen att leda till ett större arrangemang, med ett större behov av spelledare. Det är därför vi vänder oss till er - Ta chansen och kom och spelled ett indiespel.

Indierummet är ett tacksamt arr att spela för då vi är en uppskattad ny upplevelse för vissa och ett stammisställe för andra, många spel kräver inte förberedelser, och så har vi godis och te.

Kan du inget bra spel men vill vara med ändå så väljer vi ut ett och hjälper dig sätta dig in i det väl i förhand. Vi spelleder gratisspel, Forgespel, Forgederivat och andra spel i liten skala som vi tycker förtjänar uppmärksamhet.

I år så kommer vi även att börja med teman, varje pass kommer ha ett tema som präglar spelet eller scenariot om det finns ett färdigt sådant. Så här kan det komma att se ut.

Indierummet - Vänner har inte hemligheter för varandra.

Tema: Vänner
Panty Explosion
Supergänget
Bläck
Bliss Stage

Tema: Hemligheter
Berättelser från Staden
Höstdimma? (Vi får väl se vad wilper har för scenario)

Tema: Svek
Mountain Witch
Polaris
One Can Have Her

Listan på spel kan, ja kommer att förändras. Jag är öppen för andra idéer till teman också, jag har övervägt Gotik, Renässans och Modernism också. Detta är mest för att få igång er. Anmäl erat intresse i den här tråden.

Sodivra

Champion
Deadline: 28:e oktober. [ANT]

Nästa söndag, alltså.

Det är då som foldertexten ska vara klar, så då behöver vi en lista på vilka spel vi ska rada upp.

Det går att klämma in ett spel senare, men då blir det inte föranmälan i foldern och sånt snyggt.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Det som är annorlunda är att vi i år framförallt satsar på föranmälan."

Varför? Har inte en stor del av er styrka och popularitet berott på att det inte behövdes någon större planering ifrån spelarnas sida att spela hos er?

Jag hade gärna ställt upp som spelledare, men jag misstänker att jag är efterfrågad någon annanstans. :gremfrown:

Sodivra

Champion
Varför? Har inte en stor del av er styrka och popularitet berott på att det inte behövdes någon större planering ifrån spelarnas sida att spela hos er?

Säkert, men det knäcker verkligen spelledarna och arrangörerna att vara tillgängliga på vad som helst när som helst.
Jag hoppas att vi kommer kunna kompensera för detta genom att få ut namnen på spelen i foldern, och på så sätt locka folk.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Ja, blir det GothCon nästa år (vilken det faen ska bli! :gremtongue:) så lär jag ju finnas där för att se till att Panty Explosion och Bläck spelas. Sen lär det väl redan nu finnas påtryckningar om att Wilper och jag ska köra en dubbel i Höstdimma igen. :gremcrazy:

Johan K

Gammal & dryg
Sen lär det väl redan nu finnas påtryckningar om att Wilper och jag ska köra en dubbel i Höstdimma igen.
Du tog orden ur munnen på mig DB !!
Det var välldigt snittsigt på förra GC, så jag skule gjärna vilja bli SL:ad av dig & wilper igen.

Marcus J

Hero
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att spelleda i Indierummet. Själv så ahr jag PTA och Dogs, men kan också tänka mig att bli invigd i andra spel och spelleda dem.

/Marcus

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag tror Höstdimma utgår som officiellt arr i Indierummet. Det brukar bli repriser av årets SnöKon-äventyr, och just nu har jag just ingen ide alls om hur det skall se ut. Jag och DeBracy pratar om att spelleda Bläck istället.

Johan K

Gammal & dryg
hoppas verkligen att du wilper kommer på något. För det vore ämlans kuuil om nu & DeBracy kunde göra Höstdimma igen.
Dock så vill jag inte sätta nån press på dig, du ska ju trotts allt känna att du är njöd med det du ska göra.

Sodivra

Champion
Det är kul att se er anmäla intresse.

Utan vidare ceremonier så stöper jag med KraggenOggs DitV om temana till Vänner (Supergänget, Panty explosion, Bläck, Berättelser från Staden) och Svek (Polaris, Dogs in the Vineyard, One Can Have Her, Mountain Witch) Det blir två Vänner-pass på lördagen och två Svek-pass på söndagen.

Fogge, KraggenOgg: Ska jag tolka det som att ni anmäler er som spelledare? Enda anledningen till att de här uppgifterna ska vara inne på söndag är att vi fick uppskov en vecka eftersom informationen gick ut så sent. Så raka besked, tack!

Johan K

Gammal & dryg
Berätta mer om Bläck !

Bläck är lika coolt, om inte coolare. Bara så du vet.
Du väkte min nyfikenhet Elin ! Berätta mer om Bläck för mig.

/ Johan K, som blev ämlas nyfiken här !

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag vet inte riktigt vad jag kommer att göra på Gothcon*, men jag är helhjärtat för att Indierummet visar upp Supergänget. Om det finns något jag kan göra för att hjälpa till är det bara att peta på mig. Om jag inte reagerar, peta hårdare.

/tobias

*Planen just nu är: 1) Sälj Supergänget, 2) Glid runt, 3) Spela Magic.

Sodivra

Champion
Smort!

Då behöver vi bara ett scenario till Dogs då! (Anledningen till att spelet ligger under "svek" är att man utgår från ett svek mot Livets Kungs lagar.) Känner du dig kapabel att fixa ett, eller ska jag hjälpa till? Scenarion är förstås ganska enkla att mixa ihop till Dogs. (Jag och Jonas hjärnstormade ihop det förra scenariot under ett enda möte)

Skulle du vilja spelleda mer än två pass (rekommenderas!) så kan du sätta upp dig på något av vänner-spelen, eller komma med ett förslag på ett spel som passar vänner-temat. (I Supergänget och Bläck så hjälper vänner varandra när de misslyckas, Panty Explosion har hela vänkretsmekaniken, och i Bliss Stage är relationer ammunition... Men det finns förstås svek med också.)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Berätta mer om Bläck !

http://forum.rollspel.nu/showthreaded.ph...&sb=&o=

Det är en spelrapporttråd i skrytforumet, kika på DeBracys poster i den, han pratar en del om hur spelet fungerar.

Det är i alla fall ett berättarspel, men inte lika hårt draget som 1001 Nights. Man har var sin rollperson, en spelledare och ett uppdrag, som i vanligt rollspel, det är när det blir strid som det blir lite annorlunda. Och så har man inte KP, utan Bläck, som också funkar som Höstdimmas Ödespoäng.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Fett!

Du hörde honom, Gurgeh!

I värsta fall så skriver jag ett.
Ja, när du tar till sådana hot har jag inte mycket val. :gremgrin:

Jag har redan listat ut den perfekta formen för ett scenario till Supergänget. Nu ska jag bara bestämma mig för hur handlingen ska se ut också.

/tobias