Nekromanti Indierummet V

Sodivra

Champion
Awesome! Line-up!

Med hos har vi också Yyy och hans spel Skuggspel, vilket kommer bli awesome. Så här ser alltså årets line-up ut:

Fredag, pass 1 och 2. Tema: Svek
Mountain Witch (Arvidos)
Polaris (Arvidos)
One Can Have Her (Jonas Ferry)
Dogs in the Vineyard (KraggenOgg)
Skuggspel (Yyy)

Lördag, pass 4 och 5. Tema: Vänner
Panty Explosion (DeBracy)
Supergänget (Foggmock)
Bläck (wilper, Debracy)
Bliss Stage (Arvidos)
Berättelser från Staden (Arvidos)
Skuggspel (Yyy)

Huvudsaken så här tidigt är att veta vilka spel som kommer bli spelade på föranmälan, det går att fylla i sig som spelledare allt eftersom (Se gärna om det är något ni vill spelleda i den andra kategorin!) eller anmäla sig som spelledare på drop-in när som helst inför eller på GothCon.

Jag har ett gäng folk jag ska be om spelledarhjälp, de på forumet efterlyser jag redan nu:
Dnalor, Hvild, Gastono, Morgoth, Zaphod, Bobby Magikern, Gurgeh, w176, VildKatt, Ruarch, Anders Sveen summon!

Det skulle dock vara kul med ett till Svek-spel eller scenario med Svek i sig för att jämna ut lite, har vi några förslag eller intresserade?

Sodivra

Champion
Re: Fett!

Jag har redan listat ut den perfekta formen för ett scenario till Supergänget. Nu ska jag bara bestämma mig för hur handlingen ska se ut också.

Det är ett stort plus om du kan föra ihop självspelandet med att det är ett konventsscenario, så att det finns rum för att spelarna gör egna rollpersoner och att scenariot börjar på GothCon. :gremsmile:

Och att du är med och spelleder, naturligtvis!

Kom igen!

Ett pass iallafall...?

Marcus J

Hero
Re: Smort!

Well, jag skulle kanske kunna slänga ihop ett scenario, men jag tror nog att det blir bättre om jag har någon till hjälp. Antigen som medförfattare eller bollplank.

Jag hade kunnat tänka mig att spelleda Primetime adventures med, men vet inte riktigt om det passar in på temat vänner (Men å andra sidan så verkar det gå bra med långsökta förklaringar :gremsmirk:). Annars så kan jag tänka mig att spelleda Supergänget.

Johan K

Gammal & dryg
Får man redan föranmäla sig ? =)

Hepp !
Eftersom w176 nämde att Bläck var bra & dels att wilper & DeBracy ska SL:a, gör jag et upprop här om att jag söker grupp till det & vill anämla mig till just ovan nända scenario...

/ Johan K, som tänkte att vara ute i good tid... :gremtongue:

Sodivra

Champion
Re: Smort!

Well, jag skulle kanske kunna slänga ihop ett scenario, men jag tror nog att det blir bättre om jag har någon till hjälp. Antigen som medförfattare eller bollplank.
Jag är gärna ditt bollplank, även om jag tror att jag inte är så bra på att skriva scenarion till DitV egentligen - Det enda jag skrev löste alla spelare på samma sätt. :gremblush:

Jag hade kunnat tänka mig att spelleda Primetime adventures med, men vet inte riktigt om det passar in på temat vänner
Tja, ifall serien handlar om vänner så funkar det. :gremgrin:

Jag tycker faktiskt att kopplingarna är väldiga starka i spelen, och om inte i spelen så i scenariona. Just i Dogs in the Vineyard är väl den där kopplingen är svagast, men jag tycker ändå att man kan kalla det ett spel som handlar om svek.

Sodivra

Champion
Re: Får man redan föranmäla sig ? =)

Nä, du anmäler dig till arrangemangen som alla andra GothCon-arrangemang, men det kan vara bra att göra det så tidigt som möjligt för det blir väl bara 1-2, kanske 3 spelledare per spel och pass.

Däremot så kanske du kan avtala en tid utanför den inbokade tiden till "drop-in." :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Ok, ska kika in på det.

tackar för svaret Wilper !
Ska kolal in liote mer på det hela. Ska bara bli lite piggare i skallen först.. :gremsuck:

Sodivra

Champion
Åh, öh...

Ah, Primetime Adventure hör ju hemma i vänner... :gremblush: Jag tycker vi håller oss till sex spel i varje kategori så att det inte blir så utspritt. Är det något annat vänligt spel du skulle kunna tänka dig att försöka med?

Jag kan fixa mer fakta om allihop!

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Re: Awesome! Line-up!

Jag har ett gäng folk jag ska be om spelledarhjälp, de på forumet efterlyser jag redan nu: [snip] Anders Sveen summon!
Arvid,

Det är för långt i förväg för mig att bestämma mig. Tyvärr.

Jag har en fråga dock:

Om jag skulle anmäla mig nu, säg att jag vill åka ner och spelleda Nine Worlds, kommer då du och Gothcon behöva skaka fram spelledare om det skulle bli fråga om mer än en föranmäld grupp?

Hur föreställer du dig att det går? Med vilket resultat?

Sodivra

Champion

Om jag skulle anmäla mig nu, säg att jag vill åka ner och spelleda Nine Worlds, kommer då du och Gothcon behöva skaka fram spelledare om det skulle bli fråga om mer än en föranmäld grupp?
Nja, det beror på vad du menar med "behöver". Det finns inte ett krav på att matcha antalet grupper med spelledare (Det råder nästan alltid spelledarbrist), och det ska framgå i arrangemanget att det är ont om platser.

Så vi -behöver- inte, men jag kommer göra en ansträgning för att se till att det är iallafall två spelledare per pass och spel. Fler spelledare än tre är nog inte realistiskt.

Jag har efter inrådan med Jonas Ferry bestämt mig för att inte acceptera några sista minuten-spelledare från GothCon, om de inte har tidigare erfarenhet av spelen.

Du är välkommen om du beslutar dig för att komma, både som spelledare för ett föranmält scenario eller som drop-in-spelledare.

JonasM

Veteran

Trevligt att bli headhuntad.

Men jag får tyvärr säga som Anders: Det ligger för långt fram för att jag ska kunna säga något i nuläget.

Jag ska absolut ha det i åtanke dock.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

Jag säger som sagt "kanske" vad gäller spelledandet. Det beror på lite olika omständigheter. Jag kan eventuellt sträcka mig till "troligen".

/tobias

Foggmock

Myrmidon

Du skulle kunna speltesta scenariot med bland annat mig på fredagen, åtminstone? Lite fanservice åt oss Rollspel.nu:are som öst en massa beröm på dig? :gremgrin:

VildKatt

Warrior

Va?! Skulle jag vara till någon hjälp? Jag kan knappt påstås vara en ordentlig spelare, än mindre någon spelledarhjälp. :gremgrin:

Visserligen hade jag allt tänkt dyka upp, men har jag arbete (Yeah riiight) så kanske det inte går ihop. Men visst, blir ni desperata nog och jag får ett slag av övermod kan jag väl typ ställa upp. *svälj*