Siljestam
Veteran
- Joined
- 24 Jun 2014
- Messages
- 100
Har funderat på hur ett infekterande vapen skulle kunna fungera, t.ex. en primitiv stam som doppar sina svärd i fekalier innan en strid, eller en lönnmördare som använder ett gift som ger en infektion.
Vapengift
Kostnad: 5 silver
Påverkan: Ett slag mot 12 varje timme under 3 timmar.
Effekt 1: Infektion 1/4
Effekt 2: Infektion 2/8
Effekt 3: Infektion 3/12
Lindring: Om man rengör såret grundligt behöver man inte slå fler slag för kroppsbyggnad.
Verkar detta balanserat?
Det finns ett mycket starkare infektionsgift i grundboken, men som jag förstår det intas det via mat eller dryck, och kan inte användas med vapen.
Blodgifter
Kostnad: 60 silver
Påverkan: Ett slag mot 14 varje dygn under 3 dygn.
Effekt 1: Infektion 3/8
Effekt 2: Infektion 4/12
Effekt 3: Infektion 5/20
Vapengift
Kostnad: 5 silver
Påverkan: Ett slag mot 12 varje timme under 3 timmar.
Effekt 1: Infektion 1/4
Effekt 2: Infektion 2/8
Effekt 3: Infektion 3/12
Lindring: Om man rengör såret grundligt behöver man inte slå fler slag för kroppsbyggnad.
Verkar detta balanserat?
Det finns ett mycket starkare infektionsgift i grundboken, men som jag förstår det intas det via mat eller dryck, och kan inte användas med vapen.
Blodgifter
Kostnad: 60 silver
Påverkan: Ett slag mot 14 varje dygn under 3 dygn.
Effekt 1: Infektion 3/8
Effekt 2: Infektion 4/12
Effekt 3: Infektion 5/20