Tyr
Hero
Är det här ett försök till att gröna dig själv? Det ser onekligen så ut när du tar avstånd från något utan att ha någon anledning till att göra det. Det är inte skumt att sätta sig in i hur en infiltratör bör tänka. Sedan är det skitsnack att allt snack om hur infiltratörerna bör agera är scum tells. Det mesta bör vara självklart redan för infiltratörerna, så att belysa det under spel hjälper skeppet mer än infiltratörerna. Men det finns ju förstås undantag.Vimes said:Jag hade knappt reflekterat över konsekvenserna av att infiltratörerna inte får kommunicera, men Mukwa är ju spot on här. Allt snack om hur infiltratörerna bör agera är klockrena scum tells.
Komiskt att du tar upp det här och skriver att spekulationer om hur infiltratörer bör spela är scum tells när ledare Mukwa skriver bland annat detta i exakt samma inlägg:Vimes said:Varför i hela helvetet sitter dessa två herrar och har denna konversation? Jag tänker inte gå in närmare på vad president Tyr och ledare Kanalj skriver till varandra, men det är fan svårt att inte se två infiltratörer som konverserar med varandra.
Det här kan ju lika väl vara ett förklätt meddelande om hur infiltratörerna ska spela. Det är bra mycket troligare att infiltratörerna kommunicerar på detta sättet än att två stycken infiltratörer öppet kommunicerar i tråden...Mukwa said:Vad vill vi helst ha nu då? Allra helst vill vi förstås ha 3 infiltratörer med på samma utflykt och att de alla tre väljer att sabotera, för då har vi vunnit spelet. Den chansen är dock minimal. Två stycken sabotage kommer vi förmodligen inte heller få med, även om det också hade gjort mig väldigt glad för första rundan. Det mesta pekar som sagt på att det är ulvarna som får välja vilka som ska vara med på utflykterna, eftersom de vet hur de vill ha det och är 3 stycken, dvs mer än hälften av det som krävs för att få igenom ett förslag.
Det ledare Mukwa skriver är inte ett scum tell egentligen. Men det är en scum tell på dig att du bara ser det du vill se. Du ser inte att ledare Mukwa göra samma sak men på ett sätt som är mer troligt för en infiltratör. Du väljer också att inte ta upp diverse andra konstiga saker som ledare Mukwa skriver som att han tycker att det kan vara en idé att strypa all kommunikation för att inte infiltratörer ska kunna kommunicera. Han skriver att brist på kommunikation tvingar infiltratörer till att rösta sabotage. Han skriver att det skulle vara lite förbjudet att jaga scum tells. Lägg till hans skumma kritik mot att jag valt dig istället för ledare Recca.
Den här rundan har varit väldigt givande tycker jag. Det är inte helt otänkbart att jag hade tur och lyckades pricka in två infiltratörer. Ledare Mukwa är suspekt då han försöker få väck ledare Vimes från gruppen. Ser ut som en infiltratör som försöker få bort sin kompis. Sedan skriver han den ena konstigheten efter den andra. Ledare Vimes är lite passiv, men spelar rätt bra fram tills senaste inlägget. Det inlägget luktar infiltratör lång väg. Jag känner mig rätt säker på att åtminstone en av dessa herrar är infiltratör med ledare Vimes som den troligaste kandidaten. Jag förväntar mig ett mer nyanserat spel från "bybo"-Vimes.
Om ni inte röstat ännu, rösta för bövelen!