Re: Å en till grej
Vimes said:
Om jag har förstått det rätt misstänker ledare Kastanj mig och President Recca för att vara infiltratörer. Och det är därför han röstar för förslaget med oss båda på uppdraget:
Som sagt. Lite magkänsla och lite fealing..
Grejen är den att jag inte fruktar för att infiltratörerna skall våga på sig på ett sabotage i Runda 1. Jag tror till och med att Runda 1 är den mest givna rundan. Byn kommer att ta ledningen med 1-0 i Runda 1 oavsett vilka vi skickar.
Recca ville jag få ner i båten för hennes velande i början av spelet. Hon går ju rätt hårt mot dig Vimes och undrar vart den riktiga Vimes är? Sen slutar det med att du är sopgrön och stoppas ner i båten när hon får chansen att välja crew.
I samma inlägg som du är grönisch berättar Recca hur rundan förhoppningsvis kommer att vinnas. En tydlig signal eller ett rent antagande som en god bybo? Svårt att säga nu.
Jag kommer inte ställa mig i kön och säga att någon av Mukwa-Recca-Vimes är mer grön än någon annan efter runda 1 om det inte saboteras något.
Jag vill ju så klart att det skall bli lite panik i båten och lite velande från eventuella infiltratörer. Det skall ju gå runt i huvudet och vem vet, en kanske två eller i bästaste av alla bästa fall får tre infiltratörer kalla fötter och postar iväg ett sabotage. Jag är nöjd med att ha er i båten. Speciellt då Vimes/Recca. Dyker det upp kalla fötter så är det ju en bonus om inte så är det 1-0 byn och om jag är helt fel ute och ingen är infiltratör som Recca skriver så tar vi ändå ledningen med 1-0.
Vinst hur det än går i Runda 1 vill jag påstå.
Att du sitter i båten beror ju inte bara på att du stoppat ner mig i ett ulv-fack med Tyr. Det är lixom hur du gör det. Du lyfter fram några små strofer som jag skrivit till dåvarande President Tyr och belyser det hela som att vi snackar infiltratörs språket med varandra.
Om du vill kan även jag lyfta fram rätt tydliga strofer du skrivit som i mina ögon ser ut som ett kodat infiltratörs språk, men likväl kan det vara vanligt snack för att komma in i spelet och se över hur det funkar.
Jag valde att sköta mitt snack med Tyr för att han känns mer erfaren och jag fick bra svar. Jag kommer i fortsättningen också fundera över hur infiltratörerna kan tänka och göra för att maximera mitt spel.
Som det är nu är jag nog rätt ensam om att hoppas att det sitter en massa scum i båten. Det kommer i mina ögon leda till att Runda 1 blir svettig för eventuella infiltratörer. Att inte ta chansen att sabotera kommer att vara avgörande i ett senare skede.