Rickard
Urverk speldesign
Kamraterna återländer från asteroiden. De tre ledarna går sida vid sida från det mindre rymdskeppets ramp, medvetna om att de är iakttagna av de andra i rådet. Iakttagna genom att de står där i person, via säkerhetskameror eller via troget manskap som står vissa av ledarna trogna.
Rådet sammanträder igen och president Vimes tar till orda för nästa mål på resan genom galaxen.
:: Vimes är ny president.
Nu har vi avklarat runda 1. Jag känner att vi börjar få kläm på hur det ska gå tillväga. Runda 2 får avgöra huruvida det måste till att ha in extraregler för att få spelet att flyta bättre. Rösta så snart ni kan!
Till alla som läser
:: Ingen förutom de som är med i spelet får skriva i tråden.
:: Presidenten är den första som får skriva i tråden.
:: Tilltala folk med "ledare" eller "president".
:: Rösta genom att skicka nya PM. Återanvänd inte gamla.
För de som inte har koll på rundorna kan jag ta det igen:
-- FAS 1: presidenten utser fyra kandidater. Alla skickar PM till mig där de säger JA/NEJ till förslaget. Om förslaget inte går igenom, roterar presidenten ett steg och nästa president utser fyra kandidater.
-- FAS 2: om presidentens kandidater går igenom i FAS 1 ska alla kandidater skicka PM till mig.
Se PM för att se hur ni ska skriva i alla PM till mig.
Rådet sammanträder igen och president Vimes tar till orda för nästa mål på resan genom galaxen.
:: Vimes är ny president.
FRAMGÅNG
FRAMGÅNG
FRAMGÅNG
FRAMGÅNG
FRAMGÅNG
Nu har vi avklarat runda 1. Jag känner att vi börjar få kläm på hur det ska gå tillväga. Runda 2 får avgöra huruvida det måste till att ha in extraregler för att få spelet att flyta bättre. Rösta så snart ni kan!
Till alla som läser
:: Ingen förutom de som är med i spelet får skriva i tråden.
:: Presidenten är den första som får skriva i tråden.
:: Tilltala folk med "ledare" eller "president".
:: Rösta genom att skicka nya PM. Återanvänd inte gamla.
För de som inte har koll på rundorna kan jag ta det igen:
-- FAS 1: presidenten utser fyra kandidater. Alla skickar PM till mig där de säger JA/NEJ till förslaget. Om förslaget inte går igenom, roterar presidenten ett steg och nästa president utser fyra kandidater.
-- FAS 2: om presidentens kandidater går igenom i FAS 1 ska alla kandidater skicka PM till mig.
Se PM för att se hur ni ska skriva i alla PM till mig.
Attachments
-
61.2 KB Views: 393
-
8.2 KB Views: 391