Jisses. Alltså, när jag sitter och läser Reccas, Mukwas och KKs resonemang om vem som är sannolikt, till viss del grönad, mer sannolikt än osannolikt och såvidare, så känner jag mig som värsta grottmannen.
"Uggh. Konstiga röster pratar konstigt."
Nå, jag trodde väl att jag skulle suga på det här spelet, men inte så illa att jag fan inte fattar ett skit av vad som händer i tråden.
Såhär tänker jag mig, egentligen, att spelet borde fungera: vi kör på tills vi fått ett sabotage. NÄR vi fått ett sabotage börjar vi grilla alla som var med på uppdraget tills vi fått fram någon vi vill rösta ut tror är infiltratör. Då börjar vi kolla på dennes kopplingar till andra via omröstningarna och nomineringarna, för att sätta ihop ett nytt team som förhoppningsvis är infiltratörsfritt. Sen vinner vi.
Typ så. Primitiv "leta scum tells"-metodik precis som i ulvspel förutom att uppdragen så att säga siar en grupp åt oss. Nu när jag läser vändorna här känner jag mig mest förvirrad.
Men, för att vara klar och tydlig med vad jag tycker: Recca och Mukwa är gröna. Och det har inte ett skit att göra med uppdragets framgång. Det har att göra med att de båda har varit väldigt gröna i tråden, samt Reccas inledande "Öh, inget PM?" (inte autogrönande men kräver info om att byborna saknar PM i infiltratörernas PM, vilket känns ganska osannolikt) och Mukwas borderlineregelvidriga outande av Datas agerande (seriöst grönande, enda möjligheten är att Data har någon dold regel om att "Infiltratör som inte skickar framgång eller sabotage inom [viss tid] räknas som framgång, vilket jag inte tror ett skvader på). Så ja, dom är gröna.
Nu, efter den här omröstningens nominering, har vi en del info kring övriga namn (kanske inte så fantastiskt bra som det såg ut i mitt huvud när jag la nomineringen, eftersom de flesta fallit tillbaka på generella resonemang kring "vi borde skicka samma team igen, väl?" men definitivt mer än tidigare), är jag mer än redo att skicka iväg team 1 (+1) igen.
Jag har alltså (sedan tidigare) röstat nej till mitt eget förslag.
---
Slutligen: Tyr har INTE spelat upp sig, han är aggressiv på fel ställen, tar i så han nästan spricker ibland och följer inte upp. Tyr är den jag har som Förste Infiltratör.
KK förstår jag mig inte på. Luddiga resonemang, eller resonemang som beskrivs luddigt. Svårt att veta. Det är för mycket chocka chocka och klonka klonka liksom, skulle gärna se honom bli lite konsistent i tanken och konkret i formuleringen. Dock kände jag precis likadant inför honom i de senare rundorna av förra varulvsspelet.
Ingen av dessa herrar är jag sugen på att skicka på uppdrag (fortfarande).